Gå till innehåll

Allt är visset


hazz

Rekommenderade inlägg

Hej behöver lite hjälp!!!!!!!!!!!!!! införde i går en räka,en ny clown,samt en anemon en liten ca 7cm,allt var frid och fröjd ända till ljuset tändes och inget som jag har i burken slog ut!! inte ens de jävla glassrosorna de ser nästan döda ut, vad kan ha hänt?????? ska jag vänta och se om det blir bättre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet är ett nano 58 har temp ca 29 har inte kollat värdena men förra veckan låg värdena på bra nivåer,men det skumma är att det här hände så snappt vad kan orsaka en så snabb vändning.skummare o allt gå som det ska kan det vara anemonen som stör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ,att rota runt i karet skapar bara problem , byt lite vatten några gånger under vecka så ordnar det sig nog , det är inte säker att du kan mäta fram något fel fast du ser att det är fel , och har du som vana att om du gör någon ändring i karet så byt lite extra vatten samtidigt , jag förut sätter att clownen inte gick i medicinerat vatten du hällt i karet ,mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hallå har nu kollat alla värden och det enda som var lite högt var ca, har nu gjort ett vatten byte, nej jag införde inget nytt vatten när jag dockade i de nya invånarna,väntar nu på att karet ska tändas upp så får jag se om det blivit någon ändring,funderar på om det kan vara så att pepparminträkan frossade så på mina glasrosor att det kan ha blivit en kemisk reaktion,han har nämligen lite o äta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...