Gå till innehåll

Men vart kom den ifrån?


Bygert

Rekommenderade inlägg

Vissa överraskningar hör ju till i den här branschen men en 5 cm lång nakensnäcka, hur lyckas man bära in den utan att se den och hur kan den sen hålla sig gömd i veckor? Inte begriper jag hur det gick till men nu fanns den där i alla fall. Exakt art vet jag inte, den som den är mest lik står det att den lever på havsanemoner. Blir väl att börja odla glasrosor då...

post-4105-14468918697874_thumb.jpg

post-4105-14468918698128_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hur jag missat den undrar jag ju också... Nu är den i alla fall spårlöst försvunnen igen.

Funderar på Aeolidiella glauca, är det inte den så bör det i alla fall vara nåt besläktat. Och då äter den anemoner.

Jag har havsnejlikor i burken men jag är osäker på om den har ätit eller kommer att äta på dem. Alternativen är förmodligen att sätta in glasrosor eller att släppa ut snigeln tillbaka där den kom ifrån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det är ett spännande djur som det tar emot att göra sig av med, dock får jag ju säga att den helt klart kunde ha haft smidigare matvanor. Jag gjorde ju i alla fall en lösning med dubbla burkar och drygt hälften av anemonerna var i snigelfria delen och är alltså kvar, annars hade nog kräket legat pyrt till. Som det är nu skulle det kunna fungera om den behagar äta glasrosor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

- Jo, jag skulle vilja ha glasrosor

- Glasrosor? Jo här har jag räkor som äter dom

- Nej som foder alltså

- Jo det finns ju fiskar som kan äta dem också

Också vidare en bra stund innan det verkligen gick in vad det egentligen var jag ville. Det har sina problem att ha originella husdjur. Till slut fick jag i alla fall med mig en sten med lite glasrosor så nu är det bara att se hur det utvecklar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag borde nog ha spelat in...

Glasrosorna verkade inte helt överlyckliga över temperaturen men de står ju där och slokar lite i alla fall. De som är kvar alltså, det verkar inte vara nåt fel på aptiten på det lurviga kräket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...