Gå till innehåll

En fråga om försvinnande ricordea florida!


milk

Rekommenderade inlägg

Hej!

jag köpte ett par skivor av ricordea florida för ett tag sen, en orange och tre blåa. den orange satte sig direkt där jag satte den och har suttit där sen dess. däremot har de blåa rört på sig (de satt ihop när jag köpte dem men delade sig till tre efter ett tag) så jag försökte flytta på dem och sprida ut dem lite. den ena försvann spårlöst efter en natt, den andra sitter där än. och den andra försvann också, däremot är stenen väldigt ihålig så undrar om de kan ha gömt sig bara elelr om de dog?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade lite problem med att ett gäng av mina krabbor tyckte om min ricordea och mina rhodactis när jag satte ner dem, de försvann under nätterna och jag undrade hela tiden varför, tills jag en natt såg att det var krabbor som drog i dem :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte fraggar av Xenia, fixa fast dem på en sten men sen lossna den och la sig under stenen, när mitt kar sprang läck och jag tömde hittade jag den under stenen och la den i det nya med hyffsat ljus. Mår bra i dags läget. Ändå hade det gått ca 1 mån under stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte fraggar av Xenia, fixa fast dem på en sten men sen lossna den och la sig under stenen, när mitt kar sprang läck och jag tömde hittade jag den under stenen och la den i det nya med hyffsat ljus. Mår bra i dags läget. Ändå hade det gått ca 1 mån under stenen.

Dåliga meningar sry. Helt slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej det visade sig att den fastnat! den har nämligen en liten korallbit den sitter på som den vägrar släppa och den satt fast i en springa, har nu tagit ur den och satt på på ett halv "skuggit"ställe (limmat korallbiten) och dämpat belysningen så den inte får en ljusshock :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...