Gå till innehåll

Bioteds erbjudande


Christer T

Rekommenderade inlägg

Jag vill inte vara negativ och naturligtvis är Bioteds "erbjudande på en vara" per dag fram till jul bra. MEN om jag nu vill nappa på låt säga 10 av dessa erbjudanden, då måste jag beställa 10 ggr och betala en frakt för varje. Eller funkar det på något annat sätt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att rean kommer att slå igenom så värst nu efter jag läst igenom den... idén med att det ska finnas en ny rea produkt varje dag men att man som kund själv ska få leta på den.

Lite som bluff prylen i teknik magasinet kanske. Allt för att få kunden att impuls köpa något som den kommer på att den "behöver" genom att få kunden att leta igenom hela katalogen.

En tanke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett mycket bra initiativ från Bioted, men jag hoppas att han tar sig en funderare och ändrar på förutsättningarna... Finns ju ingen möjlighet i världen att man orkar leta genom hela sortimentet varje dag för att hitta en rea-vara. :smiley24:

Eller har jag missförstått hela upplägget?

Ett ödmjukt tips från min sida är att ha en egen grupp som exempelvis kallas "Dagens Julrea" eller liknande, där den prisnedsatta varan presenteras. -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett ödmjukt tips från min sida är att ha en egen grupp som exempelvis kallas "Dagens Julrea" eller liknande, där den prisnedsatta varan presenteras. -Tummen upp

Eller markera den huvuddel som "Dagens Julrea" finns under... tex rödmarkera texten "Belysning" om det är en lysrörsarmatur som är dagens. Då kommer ändå folk att kolla igenom nästan hela shopen under december månad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu kanske jag e gnällig, men då får ni tycka det.

varför gnälla när han nu har erbjudanden? man kan inte få allt serverat på silverfat.

jättebra initativ tycker jag, dessutom får man tittat igenom webshoppen ett par gånger nu, perfekt inför stundande jul, bara titta igenom, peka på det man vill ha, skriv ner på önskelista.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu kanske jag e gnällig, men då får ni tycka det.

varför gnälla när han nu har erbjudanden? man kan inte få allt serverat på silverfat.

jättebra initativ tycker jag, dessutom får man tittat igenom webshoppen ett par gånger nu, perfekt inför stundande jul, bara titta igenom, peka på det man vill ha, skriv ner på önskelista.

Henrik det är inte så enkelt, jag har hållt på med ZEOvit i snart 5 år, långt innann Bioted fanns och lika länge har det funnits 25% julrabatt i tyskland, Bioted gjorde något försök förra året med 20%. Jag missade gårdagens erbjudande och dagens också vet inte vad det var, har varit på julmiddag och borde inte svara på detta. Men med detta svar så bjuder jag i alla fall in till diskussion, för min del hinner jag inte med och lalla runt på hemsidor varje dag för att beställa. Jag beställer lika enkelt direkt ifrån KZ i så fall, men då missar Bioted min prognostiserade årsförbrukning. Tycker du det är mer rätt att strunta i och försöka påverka Bioted än att beställa direkt från tyskland.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henrik det är inte så enkelt, jag har hållt på med ZEOvit i snart 5 år, långt innann Bioted fanns och lika länge har det funnits 25% julrabatt i tyskland, Bioted gjorde något försök förra året med 20%. Jag missade gårdagens erbjudande och dagens också vet inte vad det var, har varit på julmiddag och borde inte svara på detta. Men med detta svar så bjuder jag i alla fall in till diskussion, för min del hinner jag inte med och lalla runt på hemsidor varje dag för att beställa. Jag beställer lika enkelt direkt ifrån KZ i så fall, men då missar Bioted min prognostiserade årsförbrukning. Tycker du det är mer rätt att strunta i och försöka påverka Bioted än att beställa direkt från tyskland.

/Janne

Instämmer med ovanstånende. vill man sälja ska det vara enkelt för kunden.

Tycker också att affärerna skulle sluta med all skit rea på typ 5-10%, detta kan van i vanliga fall oftast förhandla fram i många butiker. De procenten gör ju bara skillnad vid större summor.

Det är ingen som passar på och köper något just då... vore väl bättre med mindre produkter på rean och ännu billigare på dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer T:

Det e väl ingen ide att ta upp frågan på forumet o börja spekulera, ta frågan direkt med Ted. Här läser han så sällan nuförtiden ändå. Fråga direkt så slipper vi gnället osv.

Janne:

Såvitt jag vet har KZ slutat med julrean, tyvärr.

Därav har inte ted den heller. Om ni har mkt o göra.

Välkommen till Teds värld just nu säger jag, jag var faktiskt där o hjälpte honom igår för att fisksystemet skall kunna dras igång lite snabbare.

o jisses va han har o göra den mannen.

Sen e det väl självklart bättre att han skrev varje dag vad rea varan är kanske. Men det var inte det jag störde mig på. utan att folk alltid skall gnälla, jag kan nästa lova, att om man gav bort ngt gratis så hade ngn gnällt.

BroderIsak:

Givetvis är det inte miljövänligt att skicka flera paket, men återigen, maila ted o fråga. Jag tror inte det hade varit några problem att samskicka, annars finns alternativet hämta i butik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grundläggande princip för marknadsföring är att det är inte så viktigt VAD folk skriver om en, det viktiga är ATT de skriver. Alltså är det ingen tvekan om att Teds kampanj är lysande, folk diskuterar och kommer att maila frågor och kolla hemsida och vara aktiva i största allmänhet. Det är bara att ödmjukt buga i riktning mot Kungsbackahållet och fundera på varför jag aldrig får såna bra ideer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer T:

1.Det e väl ingen ide att ta upp frågan på forumet o börja spekulera, ta frågan direkt med Ted. Här läser han så sällan nuförtiden ändå. Fråga direkt så slipper vi gnället osv.

2. Såvitt jag vet har KZ slutat med julrean, tyvärr.

Därav har inte ted den heller.

3. o jisses va han har o göra den mannen.

4. Jag tror inte det hade varit några problem att samskicka, annars finns alternativet hämta i butik.

På fråga 1. svarar jag: Det här börjar likna Tiger Woods debatten men i något mindre skala. Man ska hurra för nya produkter som skall synas på forumet, man ska helst nogsamt läsa annonser och reklamerbjudanden och helst kasta sig över dem. Men att ställa en fråga eller ifrågasätta något det är aja-baja att göra på forumet. Skall hanteras via e-post eller telefon. Men ted som har SÅ mycket mer att göra än vi andra dödliga måste ju tycka det är jobbigt att springa och svara i telefon i ett. Om du moose på något sätt försöker skydda Ted, (varför? behövs det?) så tycker jag du är ute på en tunn lina.

2. Jag vet inte om du försöker vilseleda någon men tyvärr, KZ har sin 25% decemberrabatt i år också: http://www.korallen-zucht.de/index.php?article_id=53&clang=1

3. Ok, jag ska försöka tyck lite synd om honom.

4. Visst, det verkar vara ett bra alternativ, ca100 mil = tid och pengar. Tror jag söker annan lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag erkänner att jag hade fel ang kz rea. Det hade jag missat.

Jag försöker inte skydda Ted på ngt vis, men jag bli bara så jävla irriterad över att folk alltid skall gnälla. spelar fan ingen roll hur mkt ngn bjuder på sig så är det alltid ngn som skall ha mer.

O rent hypotetiskt, om jag nu försvarar Ted, varför är jag ute på tunn lina då? Hur skall jag tolka det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

+1 på en viss irritation på att folk alltid skall gnälla.

Är ju inte direkt så att ni förlorat något jämfört med om han inte gjort något alls.

Vet inte om det är en "unikt" svensk företelse eller om det mest beror på "anonymiteten" på nätet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför gnäller man på en butik för att denna väljer att rea ut en produkt om dan. Vill man inte leta så gör inte de då.

Vill man ha fler saker maila och fråga om man kan få ett paket istället. Vad jag vet så är denna butik den enda som ens har något julerbjudande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

O rent hypotetiskt, om jag nu försvarar Ted, varför är jag ute på tunn lina då? Hur skall jag tolka det?

Att jag tycker det mesta du skrivit i den här tråden är ganska patetiskt. I mina ögon ter sig dina försök att skydda Ted, jag vet inte mot vad, tämligen löjliga.

Om nu all marknadsföring är bra marknadsföring så har ju i varje fall du och/eller Ted vunnit något på en här tråden.

Det har kommit ganska många gnälliga inlägg som säger att det gnälls här. Jag har nu läst mitt första inlägg flera gånger och ser mest en fråga inte så mycket gnäll. Det är mest de som tycker det gnälls som själva gnäller tycker jag.

Det jag kan tycka är tråkigt här är att jag inte kommer att få något svar på min fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du får tycka vad du vill. Jag hade reagerat lika dant oavsett vilken butik det handlade om

jag har inte skyddat ted på ngt vis, utan blir som sagt irriterad på en del saker. jag har ingenstans hävdat att ditt första inlägg var gnäll, det kom en hel del inlägg efter ditt som jag tolkade som gnäll.

Mitt första inlägg var definitivt inte gnälligt utan jag tyckte att man bara kunde slänga iväg ett mail o fråga personen ifråga direkt.

och återigen hävdar jag. vill du ha svar på din fråga så ring ted själv. eller dra iväg ett mail. Hur svårt kan det vara?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur svårt det kan vara? Mitt senaste mail till Ted skickade jag i juni. Det har jag inte fått svar på än. EXAKT SÅ svårt kan det vara.

Då är det nog dags att du skickar ett nytt mail eller varför inte prova att ringa, det har i alla fall lyckat för mig de flesta gånger jag velat ha kontakt med Bioted Marine.

Jag är övertygad om att Ted kan skicka flera dagars erbjudande i ett paket om man bara frågar honom, han brukar ge bra service till sina kunder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...