Gå till innehåll

Arken Zoo Svågertorp


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

japp var där i fredags. kommer dock inte ihåg exakt hur många kar där var men skulle tippa på en 30 kar iaf. lite olika saker fanns var några fint blåa skivisar. o lite annat skoj. priserna låg i klass med zoogiganten vissa fiskar låg även över zoogigantens priser.

kan ju även meddela att fiskarna såg friska ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att högre pris över även kan betyda 10kr. Så en fisk för 100 eller 110kr kan ha rätt så liten betydelse i det stora hela, speciellt för de som sliper köra hela vägen ut från Malmö till tex Lomma. Det ska komma mer teknik, mat och levande de närmaste veckorna.

Jag tycker det är bra med ännu en aktör här nere i söder, det visar på ökat intresse vilket i längden kan ge bättre utbud och lägre priser till oss konsumenter.

Om ett par månader kommer eventuellt ett system till med 6-8 kar för fler invånare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var inom en sväng då man ändå skulle besöka ikea runt hörnet.. , helt ok med saltvattensfisk kan jag tycka för en 'ny' aktör att satsa så pass mycket som jag tyckte det såg ut.. koraller var det inte i samma utsträckning men var på G även där.

kan bara tycka det är positivt med en aktör till.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Oh så trevligt.

Jag har ju inte sprungit i saltbutiker på skitlänge eftersom jag haft all mat och grejer jag behöver och inte köper nytt levande förrän jag har köpt nytt kar.

Vad är status nu på Malmö-fronten:

Fiske&Fiskar - slutat med salt, startar ev upp igen nån annanstans och ev i annan regi som jag förstått

Zoo City eller vad det hette ovanför Willys - inte oväntat nedlagt såg det ut som, sist jag var på Willys var det i alla fall skyltat om nån kläd-outlet eller nåt men det var ju rätt sent så det var stängt upp till övervåningen

Zoogiganten - still going strong, gissar jag?

Akvariepiraten - hade lite kar när jag var där sist, med mest fisk men hyfsade priser. Några enstaka koraller - typ skivor/knappar/sarcos... 1 euphyllia och 1 anemon eller så...

Håkanstorps Zoo - skulle börja med salt, hur gick det med det?

Nåt jag missat härnere runt Malmö/Lund? Börjar jul-ledigheten snart och tänkte åka runt och uppdatera mig lite om utbud/priser och sånt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...