Gå till innehåll

Pepparmintsräka= rovdjur?


Anne

Rekommenderade inlägg

det är inte så att pepparminten bara tuggat på ett ömsat krabbskal ?

mvh manne

Nix, krabborna är döda, den senaste släpptes i för 3 dagar sedan, ömsade i förgår och i morse levde den, men nu i kväll sitter jag o tittar både på ömsatt skal + nyömsad krabba som blir sliten i stycken,tyvärr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nix, krabborna är döda, den senaste släpptes i för 3 dagar sedan, ömsade i förgår och i morse levde den, men nu i kväll sitter jag o tittar både på ömsatt skal + nyömsad krabba som blir sliten i stycken,tyvärr

låter trist.. första gången jag hört att peppisar tar krabbor..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan kanske vara så att krabborna dött så de käkar kadaverna

Kan ju va så men tycker det är konstigt att 3 st krabbor dött några dagar efter installation, de har varit nyömsade alla tre, det som finns i karet är en liten rödbenad eremit, en lite större blåbenad eremit, små ormsjöstjärnor i massor oh 2 st pepparmintsräkor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

jag hade isf gissat på eremiterna om någon dödat dem, räkor känns så harmlösa med deras små klor. men jag skulle nog också gissa på att de dött. kanske inte koppat i krabborna ordentligt så de dött av den anledningen eller så kanske du har nån gynnare i karet som du inte känner till som kommit med stenen typ en mantisräka eller något. fast den borde ju käka upp dem själv och höras

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite google gjode mig på bättre humör. Ska nämligen inhandla pepparmintare idag.

HAr haft pepparmintsräkor förr. Och har aldrig sett dom ge sig på eremiterna. Och jag har haft eremiter i alla dess storlekar, nästan.

Men skillnaden Peppar mot kamel är ganska stor utseendemässigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ni säkra på att det är pepparminträkor ni har? Det finns en annan räka som är snarlik som kan ställa till oreda. Jag har för mig att den kallas kamelräka.

Jepp, pepparmint är det, verkar som om det är en av två som är värst, har även sett den sitta o gräva in i en levande eremit,som sedan dog, och små rörmaskar som satt på en sten jag la i, 7 st blev i ett nafs räkmat, satt o tittade på när hon slet sönder rören o käka maskarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...