Gå till innehåll

Grotechs doserpumpar


Peter M

Rekommenderade inlägg

Kan man ha Grotechs TEC III NG under karet och sedan returen uppe i själva karet? Alltså om man inte har någon sump? Orkar pumpen med tryckhöjden?

Mvh Peter

jag har två stycken grotechar som jag körde över kanten på ett RSM , pumparna var i skåpet.! inga problem, bara använd backventiler också.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ha Grotechs TEC III NG under karet och sedan returen uppe i själva karet? Alltså om man inte har någon sump? Orkar pumpen med tryckhöjden?

Mvh Peter

Returen?

Pumparna trycker nog flera meter skulle jag tror. Backventil behövs ej då själva pumpen i sig klämer åt slangen så vätska ej rinner tillbaks.

Likaså rinner inte vätska mellan pump och behållare tillbaks när pumpen stannat. Slangarna är alltså hela tiden fyllda efter att man första gången matat på.

Något jag ej provat men förutsätter fungerar är även att ha behållarna högre än utloppet. Skall inte bli hävert då pumpen som sagt nyper åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väl att de finns med 6 påsar i ett paket också? alltså två av varje..

Till nästan samma pris som 3x5l.

Men det visste du säkert redan ;)

vet det, dock verka denna produkt aldrig vara hemma hos butikerna/web så i all hast har det blivit singel paketet tyvärr.. utom en gång, då blev det dubbla.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...