Gå till innehåll

Oceanson Infinity är dessa kar??


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Vid en första anblick ser det snyggt ut. Men vid en närmare undersökning är kvaliten bristfällig, dålig finish på bla fogar och håltagningar, rostiga skruvar på nya armaturer och infästningar har jag sett. Sedan är de angivna volymerna inte korrekta. Tänker på ett Multiview 680 l med 45° hörn runtom jag själv var intresserad av.

http://aquarialand.com/

De har inte räknat bort hörnen eller den nedfällda armaturen. Det är över 100l i glädjekalkyl på den burken.

Har tappat sugen där när det inte känns seriöst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känn på den här sloganen som bromma zoo har på sina kar - Det egendomliga med dessa akvarier är den otroliga krökningen av glas som skapar de mest fantasifulla och konstiga figurer.

Va jag inte förstår e att det finns nog någon som skulle betala dom pengarna för en sådan skit produkt.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

såg ett jäkligt snyggt för 12 lappar..

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=10556&prodid=7739&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D10556

1,53*d,75*h,80 perfekta mått för mig

Jag är helt inne på detta kar var på bromma och titta.Vist är belysningen skit om man skall köra salt kommer ej köra med huven utan köra egen belysning.Själv tycker jag karet ser OK ut för den pengen.Var inne på 1800 liters karet först men för det priset och med så lite belysning osv som följde med så tycker jag 900liters är värt vad det kostar även om det skulle vara 100 liter hit eller dit.

Man får vad man betalar för.Eftersom jag själv var ner och kolla på karet och såg att det gick att göra ändringar som jag ville ha så var det ok för mig.Kanske inte faller alla i smak men så är det.

Finns i stort sätt inga liknande kar i samma storlek om man inte vill ta hem från utlandet.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...
känns lite som att man får det man betalar för. men har själv ingen erfarenhet av dem som inte många andra verkar ha heller, kanske säger en del också? :-)

Det vanligaste i Sverige är ju akvarium tillverkade av glas vilket detta inte är.. det tror jag är en orsak till att det inte är helt vanligt och jag får känslan av att det inte säljs på så många ställen i Sverige.

Har själv kikat lite på det på Bromma Zoo men det blir nog ett "custom made" glasakvarium snart. Jag har mer funderat på de rundade hörnen om det är bök att göra rent osv...

Jag tycker inte 13-16TKR är så himla "billigt" eftersom det inte följer med någon teknik att prata om..

Det är väl bara Ted på forumet som kört detta märke "live"..

Min egna uppfattning är att det inte finns något direkt snyggt saltvattensakvarium i färdig möbel. Har ett Percula 120 och det tycker jag inte är "skitsnyggt" :) Då finns det mycket snyggare sötvattensburkar men med alla problem de tillför om man vill köra salt med sump osv...

Well well.. tur det finns något som passar oss alla :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo smaken är delad.Skulle inte vara kul på bildtrådarna om alla körde samma standard.

Hörnen använder jag en billigare algskrapa till som har en hördskrap som tillbehör.

Just nu är det inte mycket å skrapa då jag inte har så mycket alger.

Kalkalgerna med org belysning kommer bara längst upp där det är lätt att göra rent med handen.

Belysningen är dålig då min andra drossel gick sönder igår.

Så nu har jag endast min 8x39W armatur över karet.

700:- får man lägga på priset på detta kar för att få avrinningen om man skall köra karet som saltvatten.

Det är lika plastigt som RSMét det är sant.

Fördelen med plasten är ju att det håller färgen och är lätt att torka av.

Saltet kryper inget då du har en bra hög kant som inte saltet kan krypa över vilket kan vara ett problem om den skulle varit låg som på RSMét.

Jag tycker att man skulle få köpa karet utan belysning att dom drar av ett antal tusen på dom eftersom dom är för klena för saltbruk samt inte håller så bra.Sen så är det ju inte många som kör med standard belysningen i karen oavsett vilket kan man köper.

Ne nu skall jag skicka ett mail och ringa bromma i morgon och klaga lite.

Känns som dom är lite svår att reklamera hos.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Aquarium Stockholm(akvarieleasing) och Triton i Täby är bra. Även akvarielagret är väl vettiga. Bor du i Sundbyberg så är det ju nära till både Aquarium Stockholm och Akvarielagret. Bromma Zoo funkar också men där är dom inte lika kunniga som på t.ex. Aquarium Stockholm och Triton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvarieleasing och Triton använde tidigare samma glasmästare, vet inte om fortfarade gör det.. Så priset blir "samma" hos dem.. Så det är väl andra värden som avgör vem man vill handla av.

Akvarielagret tror jag limmar själva.. Grannen min shoppade en ALU-ställning till lite sötkar han håller på med och var mycket nöjd med hjälpen han fick av lagret.

Så.. i slutändan handlar det om var man känner bäst förtroende eller om man har lite "historik" i affären. För egen räkning är det väl Leasing eller Triton som gäller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...