Gå till innehåll

Hitta MH med armfäste


freguz

Rekommenderade inlägg

Är lite inne på att uppgradera ljuset till MH, helst 70w, men kikar även på denna lite smått

http://www.reefshops.com/product-18.html

150w är helt galet över ett 45L antar jag? om jag kör vidare med mitt smutsiga täckglas kanske det går ändå? :-)

Dock så blir det massa fraktkostnad när man handlar utanför EU, typ 500 kr, vilket gör det lite jobbigt och man tappar kraften i musklicket på "KÖP" knappen just i rätt ögonblick...

Det finns inga handlare i svedala eller norden eller EU som har MH på arm-montage?

aquaristic.net har inga.... letat en del, o inte pwss, drakfisken heller....:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se där, tack för den :-)

Lite vag info, är det double ended? (det ska vara det antar jag)

Den kommer bara med 10K lampa, lite synd, annars fint pris, 25 pund i frakt är ju inget att bråka om....hmmm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja verkligen fint utbud, om man ändå inte hade ett 50cm kar, 60cm hade varit rena våta drömmen inser man ju nu...

hmm om man skulle byta kar, kan man stoppa i samma grus + sten o räkna med att det är cyklat o klart?

det blir ju ett större kar, fast med samma antal invånare, så det borde bli lite lägre bio-load också

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grusen kan ge problem om det är gammal sand som samlat på sig en massa smuts, men kan du skölja genom den lite innan du lägger i den i ett annat kar så ser jag inga problem med att bara byta upp dig och slippa en inkörningsperiod, så länge stenen inte ligger torrt emellan karen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...