Gå till innehåll

Vild stenopus Hispidus


djzimon

Rekommenderade inlägg

Hej

Som rubriken lyder en vild mat slukande stenopus hispidus som hugger mot mina fiskar & har vält om kull en av mina trocus sniglar & då kommer ej han på rätt! ja plockade upp snigeln igår för lite omvårdnad tyckte den levde satte den på en sten & imorse igen låg han omkull vält ! Räkan hugger o letar me klorna under stenen där min Antenn goby bor .i går var d nära att han skulle stryka med men fiskar e ju snabbare men är ändå orolig.

Någon me erfarnhet av detta? lite spännande & se hur d funkar...kanske räkan ej får tillräckligt med mat?

mvh. djzimon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare så att det är en väldigt aggressiv sorts räka.

tack för svar!

jo d tydligt d revir nisse på hög nivå e han nog :D men kul o se naturen jobba i karet! Men vill ju ej att allastädare ligger på rygg ju dom har jobb att göra :)

mvh djzimon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör den det överallt i karet eller är det i ett speciellt ställe. Dom är nämligen rätt territoriella och har dom valt en håla så försvarar dem området omkring med stor vigör oberoende vad det är som stör(inklusive din hand :) ).

tjo! tack Benighted för svar:)

jo d e en sten han sitter oftast bakom men inte bara där nej men reviret kanske är en bit ! Jo han har nått fått mej med sina klor haha en gång mitt i allt när jag skulle plasera min första korall lite skrämd blev man haha drog upp handen ganska snabb han inför respekt i mitt kar ^^ .d e ju på hela 106 liter så king ! ska skaffa en sten till en vacker dag att fiskar kan uttnyttja dom med :)

mvh djzimon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...