Gå till innehåll

Bra nivåströmbrytare?


aerie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har gjort en egen lösning för att fylla på vatten med vanliga tunze påfyllningspumpar för knappt hundralappen stycket, en strömadapter och 2 st nivåströmbrytare per kar från Kjell&Co. Dock så kan jag inte lita på det då strömbrytarna hänger sig då och då och inatt hängde sig båda 2 så när jag kom upp idag så var nivån i karet mindre än 1cm från kanten! Så har någon något bra tips om vilka strömbrytare som är bra? Som nödlösning så får jag nog ta fram den gamla påfyllaren som jag tyckte lät lite mkt och sen sätta 3 strömbrytare per kar istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

använder en microbrytare från kjell som jag har förlängt armen på + satt dit ett flöte (sådan man kan fylla vatten i, orange ) och fyllt den med precis tillräckligt mycket vatten så den flyter, när vattennivån sänks så bryts strömmen =) funkar perfekt, inga elektriska delar behöver vara i närheten av vattnet, enda nackdelen jag ser är att om det skulle börja växa nånting på flötet eller bli avlagringar så kommer den ju att bli tyngre och därmed bryta strömmen

har aldrig sett någonting växa på mitt flöta än iaf ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...