Gå till innehåll

Marsa Alam Jan-09 & Hurghada Nov-09


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Vad är det för kamera du/ni använder?

Det är en Canon IXUS IS85...fast bilderna från Marsa Alam togs med en annan kamera..kommer inte ihåg vad det va för märke...kanske som Yodelking sa...casio EX-Z100

Men jag lägger kameran i en "påse"

http://www.accessorygeeks.com/waterproof-camera-case-wp-110.html

& linsen som sitter i påsen gör att det blir riktigt klara & skarpa bilder...riktigt bra köp :)

står vattensäker ner till 5 meter men jag har nog dykt djupare med den utan problem

Stene: Mmm...det är otroligt kul...därför vill man ner

dit igen & snorkla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips är att du lägger kameran och påsen i sötvatten och testar att det inte läcker inför varje dyk... (samma tips gäller iofs även riktiga undervattenshus... ) Jag har en kompis som dränkte sin kamera i en sådan påse... Efter det salta vattnet åkt ner i påsen, är det bara att kasta kameran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna från marsa alam, är det med en båttur eller har ni bara simmat ut en bit från hotellstranden?

Håller med övriga om bilderna för övrigt, själva har vi nu bokat Hurghada till sommaren igen, vi var där 1vecka 09 men alla vill tillbaka igen så nu blir det 2veckor, men det verkar som att det är ca 30-50mil ner till Marsa alam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna från marsa alam, är det med en båttur eller har ni bara simmat ut en bit från hotellstranden?

Håller med övriga om bilderna för övrigt, själva har vi nu bokat Hurghada till sommaren igen, vi var där 1vecka 09 men alla vill tillbaka igen så nu blir det 2veckor, men det verkar som att det är ca 30-50mil ner till Marsa alam.

Vissa bilder är vid hotell standen/bryggan....där såg vi även delfiner...men dom delfinerna som är på bild så var vi på utflykt till "dolphin house" var 23 delfiner där i ett gäng..

Bilderna på havssköldpaddorna är vid en vik (15 min promenad från three corners i marsa alam)

Även vid hotellets brygga såg vi havssköldpaddor.

Mmm...runt 300-400km har jag också fått det till Hurghada-Marsa alam

Är grymt orört i Marsa Alam...Hurghada va nästans uselt jämfört med marsa...så det rekommenderar jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
  • 9 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...