Gå till innehåll

Favoritdvärgkejsare


acuario

Rekommenderade inlägg

Den första kjesaren jag kollade in var C. nahackyi och jag tycker nog den slår de mesta, men jag skulle nog inte lägga ut pengarna den kostar även om jag skulle få tag i en.

Men på 2:a plats så kommer en firre med lite humanare priser och de är C. loriculus, för visst heter den väl så? står C. loricula på reeflex.

Många av dvärgkejsarna fick sina namn justerade för några år sedan så den rätta benämningen nu är loricula, precis som bispinosus numera heter bispinosa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja dessa fiskar är även mina favoriter. Jag har en C.loricula, mycket vacker fisk. Gillar även C.flavissima, och C.potteri. Får jag tag på en Paracentropyge multifasciata så slår jag till, mycket vacker den med:)

Just nu har jag 6 stycken dvärgkejsare och en av dem är flavissima, otroligt vacker. Den har jag haft över 4 år nu, hoppas den lever lika länge till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har;

- flavissima

- bispinosa

- bicolor

- tibicen

- vrolikii

- flavicauda

Bispinosa köpte jag först, november 2006. Flavicauda var den sista, inhandlad i december 2008. Min leverantör (butik) har alldeles för bra kvalité på djuren, jag har inte kunnat handla något sedan december 2008, det är ju alltid kul med lite nytt:) Men är det fullt i karet så är det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag tag på en Paracentropyge multifasciata så slår jag till, mycket vacker den med:)

Tja du bor på fel sida - här nere har jag sett den relativt ofta de senaste åren. Just nu verkar de dock vara slut.

Här är en annan skönhet som inte ses så ofta

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Arghi, grymt fräck fisk. Jag köpte också en bicolor, men den käkade montipora och acropora så det stod härliga till, så den fick jag lämna tillbaka, Så jag vill verkligen höja ett varnande finger för den fisken, det verkar vara hög risk att den tar koraller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har;

- flavissima

- bispinosa

- bicolor

- tibicen

- vrolikii

- flavicauda

Bispinosa köpte jag först, november 2006. Flavicauda var den sista, inhandlad i december 2008. Min leverantör (butik) har alldeles för bra kvalité på djuren, jag har inte kunnat handla något sedan december 2008, det är ju alltid kul med lite nytt:) Men är det fullt i karet så är det.

Jag ser nu att jag svamlar en hel del. Det är ingen flavicauda jag har, det är en argi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Multifasciatus hade de på korallrevet i södertälje för ett tag sen, de hade även Centropyge Aurantius.

Men det var nog ett halvår sedan.. är själv ute efter dessa fiskar. Vore kul o få se dem i butik igen.

Hade också slagit till direkt om de är fina exemplar.

Någon som haft Multifasciatus ? ( komm gärna med erfarenheter angående fisken)

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en Centropyge bispinosus för ett par månaders sedan, som är mycket vacker.

Men C. loriculus och P. boylei är också favoriter, en annan iögonfallande art är C. flavissimus juvinil teckningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...