Gå till innehåll

Deltec Aqua Scape instruktion?


nuked_bunny

Rekommenderade inlägg

Köpte Deltec Aqua Scape`s Korall lim/scaping begagnad pga att jag behövde en klick akut till en hysterix fragg, men det följde inte med nån instruktionsbok, vet iof att man ska blanda ihop det tills det blir en och samma färg, och det va precis det jag gjorde, sen satte jag fast fraggen ordentligt på en fraggsten o placerade på LS en. Detta gjorde jag den 28 februari. Och härom dan så puttade min flavve ner den från stenen och då lossnade fraggen från "limmet" och limmet från fraggstenen, och när jag tog upp limmet/leran så va det fortfarande lika mjukt som när jag satta dit det.. Gjorde jag nått fel? Jag blandade 50/50 av båda "rören" i förpackningen tills det blev en och samma fär (Alg lila/rosa). Men jag vet inte om det skulle vara 50/50 som skulle blandas, eller hur lång tid jag skulle knåda eftersom instruktionerna fattades. Nån som vet?

--------------------------------bok------------------------------------

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter mysko att den fortfarande var mjuk. De två olika komponenterna har olika färg, bara så du inte fått av enbart en komponent? En lila och en grå.

Jag brukar blanda dem i ca 3-5 minuter.

Precis, tog en bit av lila och en bit av grå och blandade 50/50 några minuter tills slutfärgen bara va lila, håller med om att det va skummt, det va juh som sagt ett tag sen jag satte ihop den, provade ett annat (mer komplicerat) lim förra gången, och det funkade galant. men denna va lika mjuk nu, funkade inte alls. kan det vara att den e för gammal eller nått?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...