Gå till innehåll

"Tentakler" från skivanemon?


LinuZ

Rekommenderade inlägg

Idag var jag iväg till Stockholm för att handla. Stoppade förbi på Akvarieleasing och hittade lite rylar, bl.a en stor skivanemon (osäker sort).

När jag kom hem och hade koppat i den och flyttat runt den lite tills jag blev nöjd, så såg jag att det kom ut massa vita "tentakler" ur munöppningen. De längsta var runt 5-6 mm långa. Efter en liten stund försvann de in i igen och allt var som vanligt.

Är det någon som vet vad det är och varför skivanemonen gör så? Hann tyvärr inte få en bild av det, men om det händer igen ska jag försöka...

MvH: //Linus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar på att det är "inälvor" som den stöter ut när den blir stressad. De brukar åka in igen efter ett tag. Fast jag har bara erfarenhet från deras kalla kusiner, så om jag har fel får nån annan med mer varma erfarenheter rätta mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har samma skivanemon som nämns här gått och blivit riktigt dålig. Den vill inte veckla ut sig och luktar konstigt, och "tarmarna" dras inte in. Har den dött, eller finns det chans att rädda den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...