Gå till innehåll

Vad är detta för snigel?


Ignörd

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Kom precis hem från jobb och hittar två sniglar i burken, har kollat på reeflex men kan inte hitta något som ser ut som dessa.

Någon som har en aning om vad det är för några?

Och om dom ska få gå dödens gång i glaset eller dom kan få åka i burken igen?

post-4864-14468919564652_thumb.jpg

post-4864-14468919564828_thumb.jpg

post-4864-14468919565008_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju ut som den imiterar polyper på en korall, så risken finns att den äter polyper. Jag vill inte döma den utan begånget brott så håll uppsikt över den i.a.f. är dem för mkt på korallerna skulle jag bli lite nervös. Nån nakensnäcka som håller till i koraller är ju mitt första antagande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för dom snabba svaren!

Dom åker snabbt som attan, nu förstår jag varför mina knappar har dragit hop sig.

tyvärr är bilderna lite små för att se bra om hur äggen ser ut, men det ser nästan ut som att en har fullt av dom.

Vad kan man göra? vågar man "doppa" knapparna i sötvatten eller får dom också åka ur för att bli av med sniglarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Googla äggen, och har upptäckt fyra olika "rader" på två olika kolonier.

Frågan är hur man får bort det, "skrapa" lite lätt med nagel men äggen sitter fast, precis som att det är dit klistrat.

Återigen, kan man doppa kolonierna i sötvatten, eller det är bara att skänka knapparna åt hednamitionen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en bekant som hade sådana här små nakensniglar i sitt kar, han köpte en Six-line wrasse samt en sån där gul/rosa pseudochromis (?) (som jag alltid glömmer namnet på), sen var saken biff. Vem av fiskarna som tog sniglarna vet jag dock inte, och han hade rätt många från början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...