Gå till innehåll

Ytterligare en akvariedator - Profilux III


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • 4 månader senare...
Länken leder till en tysk forumtråd som länkar till ett foto på den, men klickar man på den är man ej behörig utan måste logga in. Du kanske kan ladda upp fotot i denna tråd?

Här kommer bilden.

post-3066-14468920152664_thumb.jpg

/Johan

Ändrat av Johan2x
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Då har GHL äntligen släppt ProfiluxControl 6 I beta version har laddat hem den och den värkar mycket lovande går att få en 2 veckors test av standard verisionen, ser ut som det skall finnas 3st versioner ,publik-standard-professional där man får betala för standard o professionalversionerna. så ni som har ghl-datorer det är bara att ladda hem .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har GHL äntligen släppt ProfiluxControl 6 I beta version har laddat hem den och den värkar mycket lovande går att få en 2 veckors test av standard verisionen, ser ut som det skall finnas 3st versioner ,publik-standard-professional där man får betala för standard o professionalversionerna. så ni som har ghl-datorer det är bara att ladda hem .

vad är det för "nyheter"? funkar den med 2an också?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att skaffa 3 EX för att vara lite framtidssäkrad.

Dock ser jag att den ända stora skillnaden var http server och en massa mer kontakter över Profilux II.

Jag har en 3.a EX. Varför jag just valde 3.an är att jag vill ha PAB-bussen. PAB är nog det man kommer satsa på och utveckla i framtiden. Det är helt enkelt en Cat5e datakabel som man ansluter allt med.

Är väldigt nöjd med den. Har dock inget att jämföra med.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har absolut inga problem med kommunikationen med min 2a, via seriell-porten som jag har kopplat till USB..... funkar hur fint som helst!

PAB är inte kommunikation mellan GHL och pc utan mellan tex uttaglister expantionsmodul mm. GHL-PC använder jag TCP/IP, serie eller USB.

Dock fungerar det mindre bra att uppdatera Firmwaren med USB och TCP/IP utan där är nästan en seriekabel nödvändig.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...