Gå till innehåll

LS från Karibien?


xperx

Rekommenderade inlägg

Tänkte satsa på djur från karibien, och vill då ha stenen därifrån så man får hela paketet lixom. Har oerhört svårt att blanda från olika hav. Tycker det blir en enda soppa då. Men det är högst personliga värderingar!smiley2.gif.

Jo det verkar ju som den där stenen är bra, men egentligen har jag ingen aning för jag har inte sett den själv, men billig var den!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men det blir ingen mangove/strandbiotop iaf. Antingen blir det div fotosyntetiska gorgonier, eller icke fotosyntetiska. Relativt lite fisk. Tänkte ev köra en Tunze wavebox så allt står och "böljar" fram å tillbaka för att få det å se verkligt ut. Tänkte även ha MH på 20 000K för att få ett mer "äkta" ljusintryck. Nån som vet om 20 000K är för mkt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl knappast farligt men sen om det är effektivt är väl en annan fråga. Personligen så skulle jag nog kört nånstans mellan 6.500K och 11.000K över ett gorgonierkar,det är det jag tycker skulle blivit snyggast och det ger dessutom mer ljus än en 20.000K.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njä, allt jag har för tillfället är lite småpumpar från mitt gamla akvarium, 20Kg salt och en trave böcker för typ 15 LAPP!!! Men tanken är att jag ska komma igång i början av 2005. Burken blir då (om jag kör fotosyntetiska djur) L:200, B:80, H:70 (varav vatten ca 55-60cm).

Tanken med waveboxen är ju att, visst den e dyr, men å andra sidan behöver man bara nån pump till som rör runt lite så har man ju ordentligt medvattenrörelse på varje kvadratmillimeter i burken. Ska man få lika mkt cirkulation med vanliga pumpar tror jag det går på långt mer pengar än min lösning. Sen slipper man ju mecka med strålar som välter saker och *censur*s.

MEN, är det nån som vet om denna apparat låter mkt när den drar in och ut vattnet???

Aerie: Men 6500 blir ju faktiskt åt det gula hållet, och jag vill inte ha en burk som ser ut som jag använt den som toalett smiley2.gif.! Men man kanske kan köpa Aqualinelampor med 14 000K och komplettera med blåa T5:or? Eller köra en 14 000K och en 20 000K?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...