Gå till innehåll

Vandalen och hans Mantis!


Vandal

Rekommenderade inlägg

Jag var på besök i lördags hos Stig på Oceanakvarium, där fanns det en Mantis! den var jag ju tvungen att ha, så idag innan tåget gick hem till Göteborg tog jag en sväng om Gemla och handlade mig äntligen en Mantis!

Nu hade jag ju inget förberett kar för den, men väl ett 18liters nano som stått med sten, makros, Xenia, skivanemoner och sand, dessutom mitt gamla "Förstaprojekt" ett kubkar på 45 liter... detta fick bli hem åt mantisen, så jag flyttade över rubbet från nanot till 45litaren plus en hink vatten från mitt huvudkar...

Kubkaret är dessutom i härdat glas, så han lär inte lyckas panga några rutor...

Han har nu flyttat in och knäpper lite då och då... det är fortfarande grumligt från överflyttningen av allt från nanot, men det ska nog reda ut sig...

Bilder kommer så fort det går att plåta =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Allt går som smort, har minskat ljuset från 2x11 till ett par spotlights som sitter på kanten istället... dessutom har jag skaffat min första (!) skummare och satt i detta karet... tröttnade på att det såg ut som det gjorde och satte dit en Rio nanoskimmer... efter ett dygns inkörning funkar den alldeles utmärkt och ger ett fint vitt skum... fanns antagligen massor med skit i vattnet så det var lika bra att sätta i en skummare nu...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

har uppgraderat en aning idag =)

kjell och company hade en najs par38 lysrörslampa som jag köpte

6500K, 20w

ska sätta upp den i en snyggare lampskärm när jag orkat upp på vinden och rotat fram den...

sen satte jag i en juwelfilterbox jag hade liggande också...

bytte 50% vatten och slängde i några knappar...

post-2947-14468920169104_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...