Gå till innehåll

Byta pump i Bubble Magus


Jman

Rekommenderade inlägg

Har införskaffat en begagnad Bm100 med Atman Ph2500 pump.

Skummaren går perfekt och låter inte så mycket men är dock kinkig att få igång efter rengöring.

Nu är min fråga om man kan byta rakt av till en Aquabee 2000/1 pump som sitter i efterträdaren Nc6a?

Har en känsla av att den är ytterligare lite tystare plus lättare att starta om.

Ska kanske till lägga att den är inköpt för 700kr hos Akvarieudstyr och är i kanonskick så totalkostnaden blir inte så blodig om jag byter pump.

Tystnad är guld värd!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet ab aquabee 2000/1 är att dom inte behöver vara speciellt tysta som skummarpumpar. Men det har nog en hel del att göra med resten av skummaren och hur den är utformad.

Själv gillar jag sicce PSK2500 som finns på ett flertal olika skummare under varierande namn. Har dock inte en aning om den går att få in i en BM skummare.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter det inte en Ph2500 i nac6a med? Och i BM150 pro sitter aquabee pumpen.

/Andreas

Har införskaffat en begagnad Bm100 med Atman Ph2500 pump.

Skummaren går perfekt och låter inte så mycket men är dock kinkig att få igång efter rengöring.

Nu är min fråga om man kan byta rakt av till en Aquabee 2000/1 pump som sitter i efterträdaren Nc6a?

Har en känsla av att den är ytterligare lite tystare plus lättare att starta om.

Ska kanske till lägga att den är inköpt för 700kr hos Akvarieudstyr och är i kanonskick så totalkostnaden blir inte så blodig om jag byter pump.

Tystnad är guld värd!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...