Gå till innehåll

byte t5 rör


martin84

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
Vad för rör har du idag och vilket ljus vill du ha i karet?

Eftersom Martin inte svarar, så tar jag gärna tips på T5 rör som ska komplettera MH? Det ska vara ett T5 39w framtill o ett likadant bakom MH. MH kombinerat med 2xT5 39w. Om jag utgår från 2 alternativ på MH med 10000K eller 14000K, vad blir då lämpliga rör till att va tända 10-12 tim/dag? Olika blåa vill jag ha, men vilket fabrikat o benämning kan rekommenderas, KZ fidji purple med något annat,eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Osram 67, Bör inte det gå att få tag i på en lampbutik/elbutik som säljer lysrör, eller är det något utöver standard ?.

tänkte byta mina 4a rör, å gillar när vattnet ser kristallklart ut, och även när det är lite blått, gillar inte när det är allt för mycket som jag har nu.

Om jag då tar 2st av dessa, vilka andra två bör jag ta ?. /Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fijipurple är mer åt rosa/lila hållet än blått. Vanliga actinic rör gör sig bättre tycker jag, gisemann har riktigt fina såna finns som actinic+ och pure actinic. Pure röret är mer åt det lila hållet.

Ok. Jag vill nog hålla mig inom det mera blå spektrat, känns lite mer naturtroget. Får väl ringa runt imorgon och fråga om de har Giesemann actinic blue på zoogiganten eller arken,svågertorp? Man har en bit att köra och dåligt med tid, så jag får väl även kolla med elbutiken hemma om de har Osram 67? Är det stor skillnad på dessa nämnda rör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...