Gå till innehåll

Marsa Shagra


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Elphinstone är bra vid bra väder. Åk ut tidigt som attan så har du chansen på hammarhaj och vitfenad haj (oceanic whitetip). Strömt vid revspetsen så man får hålla koll på djupmätaren. Stanna inte för länge och leta haj för det är rätt mycket att se på vägen upp.

Jag har varit i Marsa Alam för en massa år sedan och det var annorlunda med så mycket dykning från land. Man åkte då med jeep till olika stränder med rev utanför och dök från stranden. Var på ett ställe (med båt) som jag tror hette Samadai eller nåt liknande där man snorklade i ett hästskoformat rev med massor med delfiner. En upplevelse. Dykning på den siten var en grotta men inte mycket mer.

Ha det så trevligt. Det är Ramadan där nu men det kanske de inte tar så hårt på längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där finns ett rev där det finns Dugong (sjöko). Förut fanns den på "Marsa Abu Dabab", men där finns ingen längre. Den finns nu på "Marsa El Shouna".

Ser man den, så är det ett häftigt dyk, man ser även ofta sköldpaddor och Guitar-Ray där, så det kan bli ett bra dyk.

Ser man haj på Elphinstone så är det ett bra dyk, annars tycker jag personligen att det är överskattat, men det är värt att chansa...

Hoppas att du får en bra resa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...