Gå till innehåll

Vilket var ert senaste inköp?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

På ett annat nördforum där jag rör mig finns en tråd med just den här titeln. Medlemmarna där är precis lika pryltokiga som på SG så jag tänkte att jag skulle testa samma tråd här. Vad kan ni bidraga med för att göra oss andra pryldårar avis?

Detta är mitt senaste inköp. Skall användas under julens tropikresa. En Canon G11 med undervattenshus. Funkar tydligen ned till 40 meter

IMG_0013-5.jpg

IMG_0012-4.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice du får posta en utvärdering på det sen. Har hållt ögonen på det ett tag nu men inte hört så mycket från folk som haft tillfälle att testa.

Senaste inköpet var lite salt samt en flaska "MarinePlankton made with cyklop-eeze" från LiquidLife. Punktmatar lite koraller och allmänt i karet. Helt klart rör det på sig när det kommer ner i karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir sjukt avis! Ett riktigt hus. Själv har jag bara en Eva-Marine påse till filmkameran..........

Mitt senaste köp var femton snäckor och en sjöhare.

På ett annat nördforum där jag rör mig finns en tråd med just den här titeln. Medlemmarna där är precis lika pryltokiga som på SG så jag tänkte att jag skulle testa samma tråd här. Vad kan ni bidraga med för att göra oss andra pryldårar avis?

Detta är mitt senaste inköp. Skall användas under julens tropikresa. En Canon G11 med undervattenshus. Funkar tydligen ned till 40 meter

IMG_0013-5.jpg

IMG_0012-4.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bor man i lägenhet i Sthlm och lider total avsaknad av ett dubbelgarage får man hitta annat att få utlopp för sitt teknikintresse på. Akvariet är en sådan "ventil". För mig är radiostyrda helikoptrar är ett annat!:) Mitt senaste inköp var därför en rejäl uppgradering till en Align 500 ESP 3G om det säger någon nånting!;) Kan för övrigt tipsa om denna hobby, sjukt svårt och lika sjukt belönande när man lyckas!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Achilles är inte fel.. nån gång tänker jag våga testa. Sista teknikinköp för min del är en korallenzucht 6x39w T5 med trasiga ballaster. Ska leta reda på fungerande när jag får tid. Nyfiken på om det blir skillnad mot mh'n. Hade varit kul att kunna dimmra lite snyggt också

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bor man i lägenhet i Sthlm och lider total avsaknad av ett dubbelgarage får man hitta annat att få utlopp för sitt teknikintresse på. Akvariet är en sådan "ventil". För mig är radiostyrda helikoptrar är ett annat!:) Mitt senaste inköp var därför en rejäl uppgradering till en Align 500 ESP 3G om det säger någon nånting!;) Kan för övrigt tipsa om denna hobby, sjukt svårt och lika sjukt belönande när man lyckas!:)

Det är sjukt skoj med Rc heli, har flugit mycket själv men har nu lagt ner hobbyn. Går lite i tankarna om jag ska börja igen eller sälja prylarna (7 plan och 3 helisar :) ) Helt klart en hobby som kan kosta lika mycket som salthobbyn om man har lite oflyt :)

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

30 kg LS, korallgrus, 1 st koralia streamer, 2 st sunsun 102(som såldes,för kraftiga),2 st sunsun 101, digital timer, Tunze 3155 osmolator, 10 st nassarius-snäckor, 2 eremiter, plankton,artemia, Salifert vattentester,dig.termometer, 2x39w T5 m.rör o reflektorer och 1 st 150w MH som kommer i dagarna. Hoppas september bara blir lite koraller o fisk om det räcker med en MH.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...