Gå till innehåll

Lyckades med dubbla framglas!


alvarbengtsson

Rekommenderade inlägg

Jag gick till glasmästaren och fick en glasruta skuren för 120 kr sen annvände jag ättiks härdande silicon. jag la ut distanser på aluminiumramen, la dit lite torkmedel. sen la jag dit en stor fog av silicon, och sedan en slang som gick in mellan glasen en kort på ena sidan (1 meter) sedan en slang på andra sidan lite längre ( 2 meter) sedan la jag dit glaset och kletade på lite mer silicon och drog ut det slätt med fingret.

Lät det sedan härda ett dygn då jag sedan kopplade på damsugarn på den korta slangen som gick till akvariet, och den långa slangen la jag i frysen, sen var det bara att börja suga in torr kall luft från frysen och kleta in det sista med silicon när jag hade kapat av slangarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sanden har jag haft i sen i förgår. och vattnet kom i igår kväll.

Då bör du höja temperaturen från dina 7 grader till åtminstone 16-18 grader under ett par till tre veckor. För innan du lägger i några djur behöver bakterierna som bryter ner avfallsprodukterna till nitrit och nitrat växa till och de ligger i dvala vid så låga temperaturer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...