Gå till innehåll

2 Mandarin på 100kg sten


Mejsel

Rekommenderade inlägg

Jag tror mer det handlar om hur mycket du har i karet eftersom Mandarinerna äter massa småkryp å grejor från stenen. Jag hade mycket mindre än hälften till min ensamma mandarin och den mådde gott. Fast den åt förvisso av pelletsen jag matade med. Tyvärr dog min i renoveringen. :-(

Tänk på åxå att du bör ha en av varje kön. Två hanar är inte bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ocellatus och stellatus brukar äta frysfoder bra och klara sig gott. Picturatus äter nästan alla frysfoder och bör gå bra. Splendidus brukar inte äta frysfoder men det finns undantag. Den behöver alltså mycket levande sten och litet konkurrens i form av t. ex gyltor elle Meiacanthusarter. Enstaka ex av de två första kan någon gång ta pellets.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt beror det såklart på vad det är för mandariner, den fläckiga tycker jag vänjer sig väldigt lätt till frysfoder och kan därför få föda på annat håll än att endast vara beroende av stenen i akvariet. sen måste du tänka på könen också, måste vara en hona och hane om du ska ha två.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...