Gå till innehåll

Glomat 2x39w? Problem!!!


naso

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag har köpt en glomat T5(lösarmatur) 2x39w och undrar om man kan gå ner till 24w på den ena, eller finns det kortare 39 watts-rör? Jag är absolut ingen elektriker och har ett problem med mina fyra kanter fram på akvariet. 39 watts röret kommer för långt bak p.g.a längden, från fronten räknat för att det ska bli bra med min MH-belysning. Någon som har tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr finns ingen lösning så som du menar.. finns inte kortare 39 watt, utan då blir det just 24w.. om du hade provat med ett 24 samt ett 39 så tror jag 24waren helt enkelt hade gått sönder relativt omgående..

jag hade Arcadias motsvarighet innan där man faktiskt kunde köra 2*39 alt 2*24 , dock inte ens på den att man kunde blanda ett av varje.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok,då vet jag det! Får väl bli en helt ny kombo-armatur istället, ibland går det för snabbt med inköpen när man handlar på nätet. Eller så struntar jag i lysrör och köper en 150w MH till och låter den ena starta före den andra och vise versa när dom släcks? Tack för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...