Gå till innehåll

Neoglyphidodon oxyodon, orolig!!!


naso

Rekommenderade inlägg

Precis när jag startade upp mitt saltkar så fick jag 2 fiskar som jag i princip lade i direkt efter levande stenen. Hade inte sett någon av dom förut. En sandvändare(amblygobius phalaena) och en blåbandad damsel (neoglyphidodon oxyodon), den sistnämnda läste jag att den ska vara en riktig stygging. Nu undrar jag om någon här har erfarenheter av denna damsel? Med tanke på att jag snart ska köpa fler fiskar så vill jag inte börja med att ha en "slaktare" i akvariet. Hoppas någon kan svara, för jag har bara läst om den, men det kan bero på om dom är ensamma eller fler som aggresiviteten visas? Tacksam för svar om vad och hur jag ska göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det va tydligen ingen som hade vetskap om denna fisk, men nu vet jag att den är agressiv mot andra fiskar och även tuggar på mjukkoraller (sarcophyton). Den har jagat en liten goby in i hörn och biter efter den, men droppen var när den jäkeln började tugga på en sarcophyton som varit ihopdragen sedan dess(några dagar). KÖP EJ DENNA SLAKTARE!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick upp den rackaren i ena hörnet,så att jag kunde fånga den med håven utan att riva ner hela inredningen,puh! Funderade på fiskfälla,men nu sparade jag de hundralapparna. Det är ingen fisk som man skänker bort,så den fick besöka "andra sidan" med en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...