Gå till innehåll

Mitt vinkelakvarium.


saltbjörkan

Rekommenderade inlägg

Glöm inte skicka upp några bilder bara :)

hoppas det går bra. Blackizzz

Kan någon admin fixa till rubriken Mitt vingkel akvarium..!!
det beror nog på att marcus var ordblind eller vad det var, så man får ju helt enkelt acceptera att det blir lite stavfel :)

men det ska bli jäkligt kul o se resultatet på detta kar :).

Häftigt!, ska bli läckert å följa detta projekt!

blackizz: jag han tyvärr inte att komma så lång i dag fick endast ihopa en halv bänk så kändes inte så lönt med bild i dag =)

salta wille: helt ok ändra ni rubriken! som ragman sa jag har problem med stavningen hoppas folk kan ha översende med det..

Nordin: tack ska bli kul att börja skära i sönder karen men har kommit framtill att det är dumt att göra de just nu för då kommer det bara ligga glasskivor som kommer trilla och gå sönder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att det spelar nån roll men den är fortfarande särskriven...

mycket spännande att se hur detta utvecklas, måste köpa ett hus helt enkelt!

Inte för att det spelar någon roll, men man börjar inte en mening med liten bokstav. ;)

Huvudsaken är väl att man vet vad det hela rör sig m, sen kan en felstavning, särskrivning eller annan grammatisk felaktighet tas per PM eller mail om det är någon som vill rätta till ett misstag någonstans.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att det spelar någon roll, men man börjar inte en mening med liten bokstav. ;)

Huvudsaken är väl att man vet vad det hela rör sig m, sen kan en felstavning, särskrivning eller annan grammatisk felaktighet tas per PM eller mail om det är någon som vill rätta till ett misstag någonstans.

tack ganska tröt på gnäll om mina fel stavning..

som lagge sa skicka gärna ett pm eller bara håll erat behov av att rätta andra folk för er själva......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Te? *ställer fram en kopp till Nordin*

Jag gillade den gamla rubriken. Det gav tråden personlighet. Eftersom jag själv är ordblind, inte fick någon hjälp i skolan, och därför helt enkelt tröttnade på att försöka lära mig reglerna för skrift, så kan jag knappt skriva en rad utan att det är en massa rött i den, men jag fuskar. Rättstavningsprogram har hjälpt mig få rätt på orden i större utsträckning. Det tog några år att skära ner på mängden rött, men hela den här texten är än så länge utan rödmarkeringar... Jag rekommenderar verkligen en rättstavnings-plugin till forumsurfande. Men det är mer för egen skull, än för att andra inte skulle förstå en. Min meningsbyggnad påverkas inte av rättstavningsprogram, och som sådan antar jag att den suger. Lev med det, det gör jag. ;- )

Och jag följer tråden för att jag vill se hur det går med skarvningen. Det är ett intressant bygge.

B!

P.S.

Det blev slutligen 2 stavfel enligt rättstavningsprogrammet.

D.S.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja blir bara så irriterad på folk som gnäller på dom som ha svårt å stava! Tror knappast att nån sitter å tänker "Ne nu jävlar ska ja jävlas å stava dåligt så dom blir irriterad på mig" jag säger till er som gnäller på folk hur dom stavar, rannsaka er själv, sen när ni e perfekta kan ni komma tillbaka å leka språkpolis å viktigpetter!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag installerat Google chrome med lite stavnings hjälp..

Men nu går jag helst tillbaka till min tråd och skippar snacket om min stavning.

Jimmy:

Jag kommer nog inte att limma i hopa karen före jul i alla fall .

Agn belysningen så kommer det förmodligen bli 8x54 alltså 4 rör över var långsida eller vad man ska säga.

har tittat lite på Ebay och hittat några armaturer men jag vet inte i fall jag ska ge mej in på Kina armaturer har inte speciellt bra erfarenhet av dessa.

Andra alternativet är att jag bygger två stycken själv i stället för den gammle 8x24 armaturen jag byggde var jag grymt nyd med.

Ni får gärna komma med tipps och fräka ider

/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

marcus , bygg du armaturen själv , o kör med ritkigt bra reflektorer..

ser fram emot när du ska börja pyssla med glaset..

mvh manne

Du är nog inte ensammen om det, varje gång tråden är uppdaterad så kastar jag mig över den, i hopp om att han ska ha börjat skära och limma glaset!. Väntar med stor spänning:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

+3 =P följer också tråden med spänning =) Kommer bli intressant att se hur du löser limningen av karen. din förra ramp blev ju bra så varför inte bygga eget igen? är du säker på att totalt 8x54w räcker? (vad ska du ha för korallinriktning?)

mycket roligt byggande önskas.

Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang: det ska inte bli några problem med 54w-T5 om jag inte mins helt fel så är dessa rör 120cm långa och karet kommer ju vara 150 på vart håll så de borde gå.

Så ni tycker jag ska bygga armaturen själv hmm ja ni kanske har rätt dessa kina armaturer är kanske inte lika bra??

ska tillägga att det blir nog inte den gamla återvunna tegelstenen utan jag ska förmodligen klä in allt med skiffer.

samma som jag har använt till kaminen bifogar en bild så ni ser vad jag menar.

post-3353-14468920783724_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Marcus !

Aaahhh, tänk om man vore så händig -respekt

Så snyggt du har gjort det vid kaminen.................det kan ju bara bli kanon om du kör samma stuk runt/under ditt kommande vinkelkar.

Jag sällar mig till alla de som följer den här tråden konstant.

PS Snart är din gamla kub "up and running". Den är borrad med Manne:s professionella hjälp och verktyg och skall ingå i en set-up med sammankopplad fraggtank och sump. DS

Lycka till med ditt projekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Marcus !

Aaahhh, tänk om man vore så händig -respekt

Så snyggt du har gjort det vid kaminen.................det kan ju bara bli kanon om du kör samma stuk runt/under ditt kommande vinkelkar.

Jag sällar mig till alla de som följer den här tråden konstant.

PS Snart är din gamla kub "up and running". Den är borrad med Manne:s professionella hjälp och verktyg och skall ingå i en set-up med sammankopplad fraggtank och sump. DS

Lycka till med ditt projekt.

Man tackar ;) får man säga de själv är jag grymt nyd hehe

synd bara att allt man ska göra tar sådan tid hinner ju inte med min hobby.

vad kul att min gamle kub börjar ta from ska bli kul att följa ditt projekt!

när hade du tänkt vara igång??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...