Gå till innehåll

Roger & Lindas 160L bytta


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Vad är det på sista bilden?

Det är skumkoppen från deltec mce300 skummaren....detdär va allt som den hade samlat ihop på 10 dagar

jag vet ju inte men tycker det är fan för lite med tanke på att flavissimus får frysmat 2 gånger per dag(mysis,artemia,super shrimp) typ 1/2 fryskub/dag + lite pellets till räkorna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vår flavissimus fick över natten en massa små vita prickar över hela "kroppen" & på fenorna.äter inte heller som den brukar & man ser att det kliar på den..den rycker till & försöker "skaka" av parasiterna(som jag tror det är) :( vet inte riktigt vad jag skall göra ännu..sötvattensdoppa den eller vågar man stressa den mera?

mvh roger & linda

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Nej tyvärr, men med tanke på hur den övrigt ser ut och rör dig så är det nog ingen fara.

Jag hade tre styck en gång (petrol 1080, finns bilder). Tyvärr verkar de extremt känsliga för prick. När jag hade haft dem något år så fick alla prick och dog innan jag han och reagera < 24 h. Efter det köpte jag det största UVc:t jag kunde hitta. Har dock aldrig använt det.

Vår flavissimus fick över natten en massa små vita prickar över hela "kroppen" & på fenorna.äter inte heller som den brukar & man ser att det kliar på den..den rycker till & försöker "skaka" av parasiterna(som jag tror det är) :( vet inte riktigt vad jag skall göra ännu..sötvattensdoppa den eller vågar man stressa den mera?

mvh roger & linda

Flavvarna verkar att vara mycket känsliga för prick..
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

grymma bilder! vad kör du med för undervattenskamera? (går i planerna för en själv...)

Tråkigt med fjärilen... prick är anledningen till att jag inte planerar köpa varken kirurger eller fjärilar...

Jo..det va riktigt tråkigt att förlora flavvisen...men min skummare är så skit så alger växte som fan när man mata lite mera (har beställt en ny dock)

Jag har en Canon ixus100 som jag stoppar i ett DiCAPac wp-410 dykpåse som klarar 5 meter men nog fan ha man varit djupare med den..haha

Va dock ett helvete med vitbalansen..måsta ju ställa in den hela tiden beroende på vilket djup man tog bilderna på..ska slänga upp några exempel :) när det är för rött eller grönt

mvh Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Va trött man börjar bli på det gröna (alger) i karet nu!!

Slänger upp nån bild för att se om man får nå expert tips på vad man sku kunna köpa för tröskare som kan hålla det borta :)

post-4934-14468921178457_thumb.jpg

post-4934-14468921179066_thumb.jpg

post-4934-14468921179721_thumb.jpg

Brukar även bildas neongrönt på stenarna med en "syrebubbla" i som lätt sugs ut med hävert.men vill ju inte att de ska komma tillbaka :(

Tacksam för svar :)

/Roger

post-4934-14468921178241_thumb.jpg

post-4934-14468921178653_thumb.jpg

post-4934-14468921178857_thumb.jpg

post-4934-14468921179277_thumb.jpg

post-4934-1446892117948_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har man fått hem Weipro L-90 LED...ska installeras ikväll

Vågar man köra den typ 9-23?eller blir det för mycket?tar ju bort 70w MH nu som man kört 17-21

& 4x39w T5 typ 10-22 eller blir det för mycket..kommer väl dock att först tända 2 actinic rör nån timme före dom andra 2 (fiji,new generation)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Då har man hållit på med akvariet i 3 timmar..håhå!

Rengjort alla 3 cirkulations pumpar & skrapat rutorna & bytt 25 liter vatten.

Har även mätt värdena före & efter vattenbytet

Har mätt med JBL mg & ca test tidigare men mätte nu med Saliferts.

Före vattenbyte: KH 8

MG 1590 (Jävla JBL som visat runt 1300)

CA 350

Salt 1.025

Efter vattenbyte: KH 8,2

MG 1520

CA 380

Salt 1.025

Tycker vissa knappar,skivor,sten koraller ser lite bleka ut men polyperna fullt ute.Beror det på det höga mg?

post-4934-14468921429533_thumb.jpg

Lite "fosfat" sög man ut med hävert vid vattenbyte.Den hinken med mest grunx är från ytavrinningsfacket.

Kommer mera bilder imorgon..även på nya fisken & korallerna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...