Gå till innehåll

Revpelare & PVC


Galdrin

Rekommenderade inlägg

Hej,

Funderar på hur man skulle kunna göra mindre välbalanserade revpelare med borr och lite pvc stav som jag har (ser ut som dom i bilden). Räcker det med hål i stenen som är precis lagom eller skall man göra lite för stora hål och limma med något. Vad i så fall? Ursäkta den kassa Iphone bilden föresten.

post-4586-14468920479017_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också använt VP-rör till mina pelare, inte limmat och inte använt exakt diameter på borret, då det inte fanns tillgängligt.

Beroende på hur du ska stapla stenen över röret så kan du använda samma eller större diameter, allt efter önskat resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte likadana akryl stavar 10MM och jag borra med 10MM.

Jag tog 2 Stora stenar i botten som jag borra i inte igenom utan halvvägs.

Tröck stavarna i hålen.Borra sedan igenom stenarna jag ville ha i pelaren och trädde på.Inget lim eller dyligt.

Dock så ville jag stadga dom 2 rören så halvvägs tog jag ett par plaststrippor och drog mellan dom så rören sitter lod med varandra.Skall ta ett kort och ladda upp senare.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon nackdel med stav istället för rör? Jag kan inte komma på någon men så brukar jag heller aldrig tänka klart enligt min fru ...

Edit: Om man gör en fot av en akryl eller pvc platta på 30 x 30 cm, vore det smart att limma dit en massa små akryl / pvc stavar så inte stenen ramlar ner om något gräver under? Eller kommer man att iritera sig på akrylbitar som sticker upp i sanden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...