Gå till innehåll

Alexanders 576 liters


Alex_y

Rekommenderade inlägg

Hej hej.

Har nu haft igång mitt RSM 250 i dryga året och har märkt hur jäkla kul det är med saltvatten. Därför bestämde jag mig ganska tidigt att det skulle bli en större balja inom kort :)

Har fått komma över ett helglaskar med måtten 160x60x60, 576liter. Passar ypperligt storleksmässigt i mitt vardagsrum och har lite annorlunda mått än de klassiska alukaren som jag är allergisk mot.

Bänken är påbörjad och är byggt med reglar. Har ännu inte bestämt hur jag ska klä in den men ska försöka få lite ljudisolerande effekt då jag kommer köra med en sump.

Belysningen är en Aquastyle 3x 150W MH, 2 x 54W T5 och Moonlight.

Har velat fram och tillbaka om jag ska borra eller köra överrinningsbox, och det blev tillslut boxen. Mest för att jag inte har någon som kan eller vill borra, plus att har nu sett många som kör med box utan problem. Den jag har kommit över är en från Grotach med dubbla utgångar.

Annars är det väl inte så mycket mer än så länge, har inte fått akvariet än utan samlar mig mest på grejer allteftersom. Inriktningen på akvariet kommer vara lite FOWLR, men har nu haft euphyllior med mina kejsare ett bra tag med lyckat resultat.

Har även en skummare från TMC på G!

post-1757-14468920650713_thumb.jpg

post-1757-14468920650914_thumb.jpg

post-1757-14468920651098_thumb.jpg

post-1757-14468920651247_thumb.jpg

post-1757-14468920651442_thumb.jpg

post-1757-14468920651656_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes Larry, nu rullar det på!

Ted, jag vet faktiskt inte. Bytte den mot ett gäng diskusar då den var begagnad. Men ser man vad en AM kostar exempelvis så kan jag säga att det är väl kanske halva priset på en motsvarande modell.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...