Gå till innehåll

bubbelridå


Maria I

Rekommenderade inlägg

Kan man ha en bubbelridå i saltvattens akvarium eller är det inte bra?

Tycker det är jäkligt snyggt med en bubblorna längst bak i akvariet men jag har inte tordas satt in min ridå äv förrän jag frågat någon som vet.

Så nu är jag här och frågar!! Går det bra eller är det skadligt för något i akvariet?

Tacksam för alla svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte skadligt för nått i akvariet, men däremot för saker utanför. När de små bubblorna brister skvätter det iväg en liten droppe vatten. Vattnet dunstar bort och kvar blir saltet. Efter ett tag har du stora saltsamlingar på vägg, i lampan osv...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte skadligt för nått i akvariet, men däremot för saker utanför. När de små bubblorna brister skvätter det iväg en liten droppe vatten. Vattnet dunstar bort och kvar blir saltet. Efter ett tag har du stora saltsamlingar på vägg, i lampan osv...

Tycker det sköts ganska bra enbart av returpumpen i skvättväg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmer - inte skadligt för akvariet. Jag minns en gammal tråd från något forum om ett akvarium som hade en luftlinje dragen över hela bottnen av akvariet. Någon gång per dygn slogs luft på och hela akvariet liksom kokade med resultatet att all detritus kom i lösning och därmed kunde filtreras bort. Många koraller lär älska sådant dagligt grummel också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...