Gå till innehåll

Guiden nere?


Rekommenderade inlägg

Va fan, här betalar man stödmedlemskap och allt, och så ligger siten nere en lördag morgon... (Det är lördag va?)

Nä, allvar. Det var inte ett klagomål, utan enbart avsett som information. Det vanliga är att man tittar efter och försöker hitta en anledning och sen packar man in det i glömskan som ett icke problem. Speciellt då det ser ut som om andra har kommit åt siten under tiden, om man ska döma av tidsstämplar på när senaste inlägg i olika trådar uppdaterades. Så det är troligtvis ett routing fel på webhotellet, som redan har åtgärdats. Man har kanske bytt ut någon hårdvara eller något annat spännande.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Database Error Database error

The database has encountered a problem.

Please try the following:

* Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.

* Open the www.saltvattensguiden.se home page, then try to open another page.

* Click the Back button to try another link.

The www.saltvattensguiden.se forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

07:10 i morse. Jag behöver kanske inte säga att jag uppdaterade flera gånger utan framgång. Sen gick jag och krama kudden. Har dagens nedtid något med förra veckans att göra?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att man antingen arbetade med servern SVG ligger på eller så var det strul med kontakten mellan servern databasen är på och webservern (om de inte är samma).

stigigemla: nu vet jag inte alls hur det ser ut men har ni svg hos någon som hostar kan det tänka sig att de gjorde någon form av flytt / migrering vilket skulle förklara DNS problemen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startade och uppdaterar i tråden mer för att informera forumets driftsansvariga om att det hänt, om de sen får en, och känner för att dela med sig av förklaringar till fenomenen är inte så noga. Men visst kan en djup teknisk förklaring till fenomenen vara nog intressant. Det hamnar dock på mitt andra hobby bord, IT intresset. Hårdvara och nätverk/infrastruktur är intressant.

Men det är som sagt inte anledningen till tråden, utan min tanke var att ett okänt problem är svårt att göra något åt...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...