Gå till innehåll

Inte ett fel, men... (BBcode)


Rekommenderade inlägg

När man skriver inlägg, och använder sig av BBcode antingen för formatering, eller fär länkning, osv, så städar förhandsgranskningen bort koderna, och lämnar istället den formaterade texten / länken, vad det nu var, i dess ställe. Poängen med förhandsgranskningen är ju att kunna påverka och ändra, så jag anser att det är ett felaktigt beteende, som i dagsläget tvingar en att skriva om delar av text om något inte blir som önskat. Jag kan rent av leva med att nuvarande systemet är standard när man skriver sitt inlägg, eller redigerar det, men då behövs det en liten tick-box för att stänga av det så man kommer åt tag'sen.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara äldre eller nyare mjukvara, men jag vet att jag huserar på forum med vBulletin som inte har samma "dumheter" för sig. Jag tycker ju det är dumheter, eftersom jag petar in mina tags själv, och kör på gör om, gör rätt om jag inte gillar resultatet. Vill man bara dumpa in en länk eller så är det ju smart att forumet gör den klickbar, och gömmer koden, så att den som inte förstår sig på BBcode slipper bli förvirrad. Så jag ser nyttan med det, jag vill bara inte ha någon som håller MIG i handen hela tiden. JAG kan bäst SJÄLV... Typ ;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man skriver inlägg, och använder sig av BBcode antingen för formatering, eller fär länkning, osv, så städar förhandsgranskningen bort koderna, och lämnar istället den formaterade texten / länken, vad det nu var, i dess ställe. Poängen med förhandsgranskningen är ju att kunna påverka och ändra, så jag anser att det är ett felaktigt beteende, som i dagsläget tvingar en att skriva om delar av text om något inte blir som önskat. Jag kan rent av leva med att nuvarande systemet är standard när man skriver sitt inlägg, eller redigerar det, men då behövs det en liten tick-box för att stänga av det så man kommer åt tag'sen.

B!

Det går att välja att se taggarna om man vill, man går in i Kontrollpanel > Inställningar & alternativ > Redigera alternativ > Övriga alternativ > Redigeringsgränssnitt.

Om man väljer något annat alternativ än "Utökad... WYSIWYG..." så behålls taggarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att välja att se taggarna om man vill, man går in i Kontrollpanel > Inställningar & alternativ > Redigera alternativ > Övriga alternativ > Redigeringsgränssnitt.

Om man väljer något annat alternativ än "Utökad... WYSIWYG..." så behålls taggarna

Den har jag redan, och url och textformateringstaggar försvinner. Quotes däremot, är kvar. Effekten av tag'sen appliceras i textredigeringsfönstret. Efter förhandsgranskning av någon jäkla anledning. Och bara för att kolla så jag inte är helt yr testade jag det precis... resultatet är detsamma fortfarande.

B I och U samt länkar spökar definitivt...

bbcode.png

Uploaded with ImageShack.us

Och eftersom jag testade... Det gäller även bildens tag's ovan...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...