Gå till innehåll

Anthiasfoder


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Bra förslag till anthiastorrfoder tages tacksamt emot

Jag tänkte köra med foderautomat mycket i sommar då vi är mycket på landet. Problemet är jag fick ett infall och köpte sju chromisar och en Pseudanthias Squammapinnis för nån månad sen. Nu är det bara 2 (pigga och friska) chromisar kvar

Trodde först att min lilla mantisräka var skyldig då jag inte hittade några lik. Idag hittade jag dock ett. Det var den skruttiga av de tre som var kvar som gick hädan. Jag börjar nu misstänka att de var i dålig kondition. Ett par såg ganska dåliga ut från start. Man ska nog okulärbesiktiga själv innan köp. Nåja, till saken, anthiasen äter bara frusen artemia. Den har ätit upp sig och ser bra ut. Vilket torrfoder ska jag satsa på för automaten? OSI marine ratas. Golden Pearls ratas.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror mina anthias tar GP i storleken 300-500my och 100-200my, säger tror för jag är inte helt hundra, men det blir iallafall fart på dom och det verkar som dom käkar, men det är lite svårt att se eftersom maten är så liten..... Efter att ha gett lite GP ett tag så är jag ganska övertygad att dom flesta av mina firrar tar av det.

Ev. kanske spirulinaflingor kan funka? OSI funkar ganska bra hos mig oxå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liten teori till varför era Chromisar dör. Ett ord som våra Amerikanska saltvattensakvarister så glatt använder är "bioload" med andra ord så mycket fisk som ett akvarium klarar att rensa upp efter.

Ni kan inte lägga i för mycket fisk på en gång, akvariet pallar det inte. Det som troligen tog död på era fiskar är nitrit toppen som följer med en ny fisk menom manskaffar1 eller MAX 2 fiskar i taget så kanman sakta öka akvariets maxbelastning av organiskt skräp.

En mer humoristisk förklaring av det skulle kunna låta så här: Tänk om 7 av dina polare skulle gå på din toa och lägga varsin kabel eller 2 utan att spola i mellan. Det skullekanske inte bli stopp i avloppet men du skulle knapast gå på toan inom den närmaste tiden. *stinker f*n*

AG Jojje

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...