Gå till innehåll

Noname 300+120


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Guest NoName

Den Gula kirurgen lyfter fram dom andra färgerna i tanken.:nöjd: Synd bara att dessa inte fastnar på foto...:smiley24: Helt underbar firre!:smiley27:

post-876-14468912117175_thumb.jpg

post-876-1446891211729_thumb.jpg

post-876-14468912117377_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den Gula kirurgen lyfter fram dom andra färgerna i tanken.:nöjd: Synd bara att dessa inte fastnar på foto...:smiley24: Helt underbar firre!:smiley27:

Ser ju väldigt bra ut det där:smiley20: Ja vist fasen blir det ett lyft när man får in någon färg som bryter av lite. Kull;)

Ska se om det går att fixa fram något roligt och trevligt till dig:smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Det vore kul, koraller finns det alltid platts för :ler: Ang fiskenbeståndet, jag vet att Hepparna fortfarande är väldigt små och jag märker att dom växer fort. Men det ser väl inte för överbefolkat ut? (Fisk)

Alla är toppen polare och inte ens hepparna har haft någon värre släng av prick. Vattenkvaliten har bara blivit bättre detta år och korallerna växer på bra. Hela karet är som en en liten fragg odling, jag hoppas att fisk och koraller fortsätter växa för att följa med mig länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Det är Julian Sprungs Sea veggies. Alger fastbundna i en bit LS, det blir världens fart, tillåmed räkorna är där och ska ha. Tycker jag att man ska prova om man har kirurger. Ska visst vara bra för magen som komplement.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Guest NoName

Lite nya koraller och fraggar;

Lobophytum,Sinularia dura,Capnella och Montipora stellata.

Tusen tack till Lejonkungen för fina koraller som kom väl packeterade :smiley20: och minst sagt till rätt kurs ;) Hoppas det går bra för dig med stenisarna!

post-876-14468912135667_thumb.jpg

post-876-14468912135787_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Guest NoName
Mycket snyggt med pelarna! förresten ser hela burken bra ut!

hoppas mjukisarna från mig förgyller den ytterligare till veckan :)

Precis vad jag letat efter faktiskt,mycket fina! Nito har även han visat hur man ska packa koraller det tackart vi för!

post-876-14468912176442_thumb.jpg

post-876-14468912176596_thumb.jpg

post-876-14468912176717_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Lineatusen har varit i karet i 2,5 veckor nu, började med att mata stenhårt och matade dom första 2 veckorna 5-10ggr per dag. (Med god hjälp av sambo här) Håller på att trappa ned med käket nu men försöker fortsätta hålla en bred diet. Första dygnet tog den frysfoder och andra dygnet tog den det mesta, grövre torrfoder började jag försiktigt med efter första veckan så att magen inte skulle krascha.

Den får nu:

Fryst Artemia,Krill och Mysis

Sprungs alger lila och gröna påsen

O.S.I flingor samt Brassleers med och utan naturligt antibiotika.

Firren såg lite stressad ut första dygnen men mörknade sedan i färgen runt ansiktet och fenor. Efter ganska precis 2 veckor kom aggressiviteten, det djupt mörkblå ansiktet blir svagt ljusgult efter ett blixtrande utfall mot någon av mina stackars paletter. Men 4st är fortfarande fler och dom ser inte speciellt stressade ut av sin nya kamrat.

Lineatusen är mycket aktiv och betar hårt på stenarna, några få prickar har visat sig men är nu borta. Paletterna visar inga som helst tecken på prick varken före eller efter Lineatusens intåg. Så jag fortsätter att be till akvariegudarna. En del nya koraller har det blivit oxå, vissa lyckade andra mindre lyckade. Fungian fick nog förlite ljus på botten så den är tillfälligt placerad lite högre upp i väntan på förslag.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

1<SUP>st</SUP> Acanthurus lineatus – Clown Kirurg<o:p></o:p>

1<SUP>st</SUP> Synchiropus splendidus – Mandarin <o:p></o:p>

1<SUP>st</SUP> Synchiropus picturatus – Spotted Mandarin

1<SUP>st</SUP> Blastomussa wellsi<o:p></o:p>

1<SUP>st</SUP> Fungia<o:p></o:p>

2<SUP>st</SUP> Dendronepthea<o:p></o:p>

1st Sinularia<o:p></o:p>

1<SUP>st</SUP> Capnella

post-876-14468912277413_thumb.jpg

post-876-14468912277528_thumb.jpg

post-876-14468912277641_thumb.jpg

post-876-14468912277777_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...