Gå till innehåll

Tid att förnya föråden, men... Var köper man grejerna?


-=Mr_B=-

Rekommenderade inlägg

Jag behöver ett nytt membran till min osmos. Tänkte passa på att uppgradera den eftersom jag har turen att ha en enhet med lös restriktor. Jag behöver därmed ett membran på ca 100GPD, och matchande restriktor. Jag har handlat av en firma i USA tidigare, och det har fungerat hur bra som helst, men nu har de tydligen fått för sig att man inte kan svara på email, eller något, och jag tänker inte truga dem att ta emot mina pengar.

Vidare i texten. Jag fick en länk till en firma som även den låg i USA om jag inte minns fel, för att köpa en ny ljuskälla till mitt Lifeguard QL-40. Det är väll ca ett år sedan, och jag hann knappt få min order bekräftad så gick de ut med att de inte längre skulle skeppa till Europa, det var för många ljuskällor som gick sönder, om jag förstod det rätt. Mitt lysrör kom fram som det skulle, men nu är det tid att byta på det andra UV-C't som är av samma modell. Men inte heller nu, ett år senare hittar jag någon som har ljuskällor till QL-40 tillgängliga. Det är snarare tvärt om, folk tittar på en som om man var idiot när man förklarar vad det är, vad det heter, och varför man behöver ett.

Jag fick av någon, eventuellt Stig, en länk till en multireferens för någon/några månader sedan. PH, salthalt, massor. Allt i en flaska. Den flaskan ska jag ha. Fan om jag minns vilken tråd det var i. Och det blir ju ett problem då klart, för inte har jag sparat länken för sig själv, den stod ju i den tråden, så det behövdes ju inte...

Istället för att starta tre olika trådar om var sak så stoppade jag allt här. För att svara måste ni bara ha ett tips, ni behöver inte klara av alla tre sakerna ensamma. ;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Bengan har fortfarande inte svarat på email, (Ja, jag vet jag vet.. Ring honom då... Nä, det tänker jag faktiskt inte göra, jag har ingen fast telefon och bara ett ap-dyrt kontantkort från slutet av 1800 talet med 5:50 /minuten i samtalskostnad, så vill han inte kommunicera via email får jag leta vidare.)

Membran till osmosen var inget problem, men det verkar vara ett problem att hitta en matchande restriktor, så därför har det inte blivit något membran än. Någon med handfasta tips?

Referensen har jag i alla fall hittat, så jag kan beställa den. Hittade den nästan helt på egen hand. Kanon.

;- )

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte bengan vet vad mail är för något :) Det är inte han som sköter hemsidan och när jag sa att man kan "beställa en sak online" så visste han inte vad jag menade ^^...

Mr B: kanske dags att införskaffa en ny telefon innan osmosen ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bengan har fortfarande inte svarat på email, (Ja, jag vet jag vet.. Ring honom då... Nä, det tänker jag faktiskt inte göra, jag har ingen fast telefon och bara ett ap-dyrt kontantkort från slutet av 1800 talet med 5:50 /minuten i samtalskostnad, så vill han inte kommunicera via email får jag leta vidare.)

Membran till osmosen var inget problem, men det verkar vara ett problem att hitta en matchande restriktor, så därför har det inte blivit något membran än. Någon med handfasta tips?

Referensen har jag i alla fall hittat, så jag kan beställa den. Hittade den nästan helt på egen hand. Kanon.

;- )

B!

Eftersom du har sånt dyrt minutpris tycker jag du ska ringa till din operatör (Det är gratis att ringa ALLA operatörer) och be dom uppgradera till det gällande priset, det är helt gratis och inget kommer att förändras, förutom ditt minutpris,uppkopplingsavgift, samt sms och mms prisen, och eventuellt priset för mobilsurf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mr B: kanske dags att införskaffa en ny telefon innan osmosen
Absolut inte, jag trivs hyfsat med min Nokia 5800 XM
Eftersom du har sånt dyrt minutpris tycker jag du ska ringa till din operatör (Det är gratis att ringa ALLA operatörer) och be dom uppgradera till det gällande priset, det är helt gratis och inget kommer att förändras, förutom ditt minutpris,uppkopplingsavgift, samt sms och mms prisen, och eventuellt priset för mobilsurf
Du glömde något i listan på förändringar. Jag blir även av med bonusfunktionen på mitt kontantkort. I dagsläget betalar jag ca en 500:- om året för att ha telefon, och har då en samtalspott på ungefär det dubbla.

Det fungerar utmärkt eftersom jag primärt ringer kvällstid, och till folk med samma operatör. Det kostar 29 öre minuten, med en öppningsavgift på 69 öre. SMS / MMS 69öre, surf i mobilen, max 3 spänn om dagen. Det är bara samtal dagtid och till andra operatörer som inte har hängt med utvecklingen när Comviq ändrat på sitt kontantutbud.

Nå, som tur är, har jag inte speciellt bråttom med det här UV-C't, det ser inte ut att bli vatten i baljan än på ett tag. :- (

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...