Gå till innehåll

Erfarenheter av BioDigest och Bioptim?


Wiking

Rekommenderade inlägg

Jag körde en sats med dessa, köpte en sats där det fanns flera olika i, tror det var 6st olika blandannad Biodigest och Bioptim, det jag märkte var att vattnet blev klarare och att mina 'fulalger' försvann, Gjorde tyvärr inga tester under den hära tiden :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör med dessa och vodka sedan två månader tillbaka . algerna på rutorna har dragit sig tillbaka, skrapat en gång på tre veckor.

men jag drar bort bakteriefilm med algmagnet nästan dagligen

min montipora superman är åter blå efter att ha varit i stort sett helt brun men med röda polyper. om det är ampullerna eller vodkan eller kanske både och vet jag inte men jag kommer fortsätta ett tag till med detta ett tag till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör med dessa och vodka sedan två månader tillbaka . algerna på rutorna har dragit sig tillbaka, skrapat en gång på tre veckor.

men jag drar bort bakteriefilm med algmagnet nästan dagligen

min montipora superman är åter blå efter att ha varit i stort sett helt brun men med röda polyper. om det är ampullerna eller vodkan eller kanske både och vet jag inte men jag kommer fortsätta ett tag till med detta ett tag till

Hur många ml per Vodka på 100 liter använder du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker båda är bra. Körde i uppstarten av akvariet med dessa.

Sedan har jag kört några ampuller nu och då bla innan jag åker på semester.

Deras Reefbooster är ett suveränt korallfoder som ger en häftig reaktion men det luktar skumt...

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Två dagar efter det att jag tillsatt mina första ampuller av BioDigest och Bioptim så märkte jag en ganska ordentlig ansamling av partiklar i vattenkolumnen, det kan inte vara någon tillfällighet. Det syns inte på morgonen när ljuset tänds och ökar på hela tiden under dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

Försöker skaka liv i denna tråden igen.

Jag började med Prodibios nanokit för 2 veckor sedan och får numera skrapa en brun/frön film från rutorna ganska ofta. Innan kunde det gå 2 veckor utan att det blev en massa skit på glasen. Skulle jag låta bli att göra det nu skulle det inte gå att se in efter 2 veckor.

Gissar på att det är en bakteriefilm eller kan det var något annat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...