Gå till innehåll

MH består av?


linkano

Rekommenderade inlägg

Kan någon hjälpa mig med att förklara vad som är vad i en äldre MHarmatur? Jag har en 250 W med armatur för sig och en stor låda bredvid. Allt funkar men ur armaturdelen kommer ett för högt surrade ljud. Vad finns där mer än lampan som skulle kunna låta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Greger/Leif, men sitter den i belysningsdelen? Jag har ju en stor låda (huvudenhet?) med en stor fyrkantig spole? + 2st runda enheter. Den lådan är tyst. Sen har jag själva lampdelen som innehåller reflektor,lampa och någonting mer (har ej öppnat) som jag ser genom små öppningar. Härifrån kommer ett för högt surrande ljud. Är det någon del som kan bytas ut och ev. bli tystare? Har inget minne av att armaturen väsnades så här tidigare. Har just hittat den i gömmorna och provkörde den igår. Eller kan lampan ge oljud ifrån sig?

Ändrat av linkano
Glömska
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Ska be en elektrikervän om hjälp med ev. byte.

Hahaha!

Det löste sig snabbt, någonting brann just upp i armaturen! Jag testkörde belysningen ju sedan igår och nu fräste det till och slocknade + rummet fylldes med rök som kom från lampdelen. Skoj när det händer något ;-)

Ändrat av linkano
Lampbrand....
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...