Gå till innehåll

Vars hitta reservdelar till Sicce PSK-2500


Wotan

Rekommenderade inlägg

Jag har en ATI Bubble Master 200 med en Sicce PSK-2500 pump. Vid rengöring så gick keramikstaven inne i pumpen av. Jag söker nu vars man kan få tag i denna reservdel...

Någon som vet? Har en över själv?

Är lite bråttom då jag nu sitter utan skummare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De var då inte snabba med att svara. Har fortfarande inte hört något...

Konstigt fick direkt svar att de skickar till Sverige.

We can send to Sweden. The shipping costs will be calculated when you go to

the check out. Thanks

Jayson

Salt Water Connection

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite problem med samma pump, den vill inte starta efter varit avstängd, står och skramlar som f-n. Stryper jag insuget med ett finger så drar den igång igen. Haft den nere och hittar inget onormalt.

Nu till frågan. Kan masn byta ut Sicce pumpen mot en Eheim som denna http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/broschueren/1103_marine_GB.pdf och få samma snurr på skumningen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns nog ingen pump som är lika effektiv som Siccen att köpa lös.

Jag har inte sett någon skummare som använder Eheimpumpen så den bör vara ett dåligt val. Jag har själv prövat Eheim 1060 med nålhjul och Aquabee 2000/1 med både nålhjul och trasselimpeller. De är inte i närheten av Siccepumpens effektivitet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns nog ingen pump som är lika effektiv som Siccen att köpa lös.

Jag har inte sett någon skummare som använder Eheimpumpen så den bör vara ett dåligt val. Jag har själv prövat Eheim 1060 med nålhjul och Aquabee 2000/1 med både nålhjul och trasselimpeller. De är inte i närheten av Siccepumpens effektivitet.

Kanske inte standard eller stock, men en laguna med lite modifieringar är helt klart ett alternativ, titta på DIY red dragon på RC så får du se lite möjligheter...

HTH blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en bra mycket större och kraftigare pump som drar betydligt mer ström och knappast passar utan att man moddar en del. Sedan är det ju frågan om vattenmängden också. Man kan ju inte bara spola skummet från pumpen genom skummaren. Och stryper man flödet genom pumpen för mycket får den inte sin vattensmörjning. Lagunapumpen är nog bra för större skummare, 25 till 30 cm skulle jag tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stig, visst passar Lagunan till större skummare men 25-30cm i diameter? Så stora behöver de inte vara. Kanske rimligare med 18 max 25.

Den mindre Lagunan som används till tex red dragon mini 1500 används ju till BK mini som är 6 tum i dia... Så tror nog det är fullt möjligt

Sent from my iPhone 3Gs using Tapatalk

//Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang, hur är ljudnivån för dig med den nya impellern? Blev det lägre eller är det samma som tidigare och endast ökad effekt?

Funderar på att byta även den då min granne under hör skummarpumpen i sin lägenhet...

Tycker att det blev bättre med den nya och tom suget som var innan från slangen som suger in luft hörs inte alls på samma sätt behöver ingen ljudddämmare längre på luftlangen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...