Gå till innehåll

Sjöhästkar


lottac

Rekommenderade inlägg

Nu har jag äntligen fått möjligheten att köpa sjöhästar. Mitt lilla kar på ca 60 liter är nu ett kar enbart för hästarna. De är av arten Hippocampus Reidi och kan bli upp till 16-17cm. Jag hoppas att det är en hona och en hane. Tiden får utvisa. De är iallafall odlade och äter artmia (fryst).

Lite bilder.....

post-2662-14468921164239_thumb.jpg

post-2662-14468921164432_thumb.jpg

post-2662-14468921164617_thumb.jpg

post-2662-14468921164884_thumb.jpg

post-2662-14468921165077_thumb.jpg

post-2662-14468921165277_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fint med sjöhästar :-) det ser ut som om du har fått tag i en hane och hona så ungar är nog att vänta i framtiden hehe.

Hej, har kollat på dina trådar, jättefint! :-)

Jo, jag har läst på innan och tycker att de ser olika ut vid bukfenan. Hoppas på ett par! :-))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

åååååååååh, jag e inte alls avis =)

Jag har velat ha sjöhästar sen min mamma pratade om det när jag var 10 år gammal . Men det blev aldrig några.

O nu blir det nog inga heller, min sambo tycker att dom är och ser läskiga ut....?!?! jag fattar inget.

Han jämför det lite med att ha en fågelspindel hemma i ett terrarium...

Men alla tycker vi olika..jag får nog bara inse att det blir stort kar med blandat i fiskväg...o inga hästar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin färg det var på dom! :)

Jag har 3 st Kuda i mitt kar. Två hanar och en hona. Ena hanen har redan ynglat av sig två ggr på den tiden jag haft dem. Verkar som det kommer nya små "föl" var tredje vecka nu :)

Hur stort kar har du till dina sjöhästar? Funderar nämligen på att skaffa ett par =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu går dom i ett 360 liter, men jag har köpt ett åttkantigt kar på ca 160 liter nu som jag ska måla om lite innan jag ska flytta över dom.

Har märkt att de gillar att röra sig rätt mycket så alltför litet är nog inte att föredra.

Om traditionerna håller i sig är det dags för föl inatt/imorgon igen. Det brukar ske var tredje lördag ungefär. :)

post-4334-14468922714874_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...