Gå till innehåll

Akta er om ni får problem med FISH STREET, H.K


Richme

Rekommenderade inlägg

Jag vet att många beställer från dom men är det problem kan ni få samma resultat som jag..

Jag beställde lins kit for mina Maxspect 170 W. Enl FS web sida finns ett kit som passar för BÅDE 170 och 230 W, alltså samma kit för de båda modellerna.

Bekräftelsen från Paypal säger detsamma:

“Maxspect Lens Kit(Lens Kit: 170W / 230W Semi Chips model) - 1 x $139.00 “

När jag sedan får hem dom visar det sig att dom passar för 230 W modellen men inte för 170 W.

Jag påtalar detta till FS och ”Eric” ber mig ta ett foto. Jag tar ett foto av bägge, skickar iväg och får till svar

” Please return back the len kit to us, we will send you new lens kits, it have release a new 170W lens kit on it”

Som översatt från hans “engelska” ung skall betyda att fabriken ändrat modell och att jag skall skicka dom tillbaka och jag skall få nya.

OK, sagt och gjort. Dagen därpå skickar jag med post tillbaka de 2 ,för mig, felaktiga och bekräftar vad jag gjort samtidigt som jag ber att få ref nummret till den nya leveransen. Det är då det börjar...

NU, säger han att jag inte beställt mer än 1 kit och inte 2....( 2 olika order samma dag och dom levererade 2 st i samma paket till mig....)

SEDAN har jag inte sagt att det var för 170 W och inte till 230 W. I flera mail ber jag honom att titta på sin egen hemsida och bekräftelsen från Paypal som säger att det rör sig om ETT kit som skall passa till 2 OLIKA MODELLER.

Sen tidigare har jag också från dom beställt en 230 W och nu säger man att om jag vill kan de ge pengarna tillbaka för ett kit men inte två, ”för den ena kan jag ju använda till min 230 W modell och dom kommer inte att kompensera mig för retur frakten usd 32.-”

Nu får hela historien gå vidare med banken och Paypal och till slut får jag pengarna tillbaka, men aldrig mer Fish Street. Att ta emot pengar och leverera kan ALLA. Men inte att rätt hantera en reklamation.

Men det är klart, ett företag som i mail till sina kunder skriver så här, skall man se upp för

” We want all of our customers to avoid paying extra tax in there country.(Avoid using a company address)

All products purchased from our store are marked as gift aswell as marked at a very low price, infact around 1/4 of the final value to avoid paying extra tax/duties etc.”

Detta fick jag vid orderbekräftelsen från dom...

Kan inte vara lätt för en lokal handlare att konkurrera med en sådan kines!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara för att du är bosatt i Phuket och att måna asiatiska länder (enligt min uppfattning) inte gillar varandra, så det är därför de strulat?

De som jag vet här i Sverige har haft "problem" med prylar från FS har behandlats väl och saker har skickat omgående från dem. Jag har iofs inte hört något om någon retur till FS, så det kan ju vara annorlunda med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är klart, ett företag som i mail till sina kunder skriver så här, skall man se upp för

” We want all of our customers to avoid paying extra tax in there country.(Avoid using a company address)

All products purchased from our store are marked as gift aswell as marked at a very low price, infact around 1/4 of the final value to avoid paying extra tax/duties etc.”

Detta fick jag vid orderbekräftelsen från dom...

Kan inte vara lätt för en lokal handlare att konkurrera med en sådan kines!

Jag håller med, att skriva så är riktigt oseriöst...

... däremot blev jag glad när jag fick min Hanna och såg att den var märkt som varuprov till ett värde av ~$10, då var det ju en positiv överraskning.

Just hur det fungerar med garanti, reklamationer, byten och andra eventuella problem är anledningen till att jag håller mig borta från webshopar så långt det går och speciellt utländska sådana. Har tex köpt två Bubble-Magus produkter från Triton, anledningen att jag köpte Hannan från eBay var att den inte fanns i Sverige/Norden då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara för att du är bosatt i Phuket och att måna asiatiska länder (enligt min uppfattning) inte gillar varandra, så det är därför de strulat?

De som jag vet här i Sverige har haft "problem" med prylar från FS har behandlats väl och saker har skickat omgående från dem. Jag har iofs inte hört något om någon retur till FS, så det kan ju vara annorlunda med det.

Under mina 9 år här har jag aldrig märkt eller hört något sådant, inte mer än vad man säger mellan Norge och Sverige...och det tar man väl inte så allvarligt.

FS skulle bara säga att vi skickar nytt när vi fått dina 2 i retur.

Vi har mailat hela e.m om denna skit saken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är klart, ett företag som i mail till sina kunder skriver så här, skall man se upp för

” We want all of our customers to avoid paying extra tax in there country.(Avoid using a company address)

All products purchased from our store are marked as gift aswell as marked at a very low price, infact around 1/4 of the final value to avoid paying extra tax/duties etc.”

Detta fick jag vid orderbekräftelsen från dom...

Kan inte vara lätt för en lokal handlare att konkurrera med en sådan kines!

När du fick din tidigare leverans så inte klagade väl du på på ett för lågt deklarerat värde eller andra ideella skäl?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med, att skriva så är riktigt oseriöst...

... däremot blev jag glad när jag fick min Hanna och såg att den var märkt som varuprov till ett värde av ~$10, då var det ju en positiv överraskning.

Hur sammanfattar man detta? Det är riktigt oseriöst men när det gagnar dig så är det positivt..........:x

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du fick din tidigare leverans så inte klagade väl du på på ett för lågt deklarerat värde eller andra ideella skäl?

Jag betalade några hundra Baht för det när dom kom, tänkte inte så mycket på vad det var. Här är momsen 7% och inte 25. Ingen importskatt heller. Hade jag vetat vad jag idag vet hade jag inte köpt ifrån FS igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en BM skummare från FS och pajade en nålhjulsimpeller till den efter ca 2månader (troligen mitt eget fel).

Jag hade ställt in mig på att få köpa den som reservdel från FS, men Eric bad bara om en bild sen skickades en ny direkt, inga som helst problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tabbade mig när jag beställde från dom. En order blev 2 av nån konstig anledning. Leveransen kom med en detalj, så jag mailade dom ang den andra felaktiga ordern. De hade uppmärksammat incidenten och återbetalat pengarna. Alltså så har jag upplevt bra service från dom och inga konstigheter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tabbade mig när jag beställde från dom. En order blev 2 av nån konstig anledning. Leveransen kom med en detalj, så jag mailade dom ang den andra felaktiga ordern. De hade uppmärksammat incidenten och återbetalat pengarna. Alltså så har jag upplevt bra service från dom och inga konstigheter.

Du behövde inte skicka ngt tillbaka och få en kredit...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur sammanfattar man detta? Det är riktigt oseriöst men när det gagnar dig så är det positivt..........:x

Jag anser att det är mer oseriöst att göra reklam för att man fuskar och ge ytterligare tips på hur fusket ska gå igenom än att bara fuska.

Edit: Håller med om att det lite dubbelmoral från min sida.

P.S. Kom på att att det inte var Hannan som var märkt på det sättet utan en icke akvarierelaterad pryl som köptes ungefär samtidigt. Minns inte vad det stod på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bestälde 2 400W kit från dom 2januari.Efter bestälning medela dom att det bara fanns 1 men jag kunde få pengar tillbaka eller vänta.Jag vänta så nu är båda påväg och väntar på dom skall komma vilken dag som hälls.

Jag har inget problem med att dom skriver ner värdet då jag tror att ifall mitt paket går sönder eller slarvas bort så får jag ett nytt.Eric är väldigt trevlig.

Sen finns det ju kanske vissa som det inte går bra för.

Så jag kan förstå att du känner frustration när du beställer en vara du tror du skall kunna använda och när det blir fel att du måste sköta allt runt om för att få rätt.

Hoppas allt årdnar sig tillslut.

mvh:Ted

PS:Vart beställer du från annars om inte FS?

Har du tipps kan du messa mig-.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår att du inte har problem med att dom skriver ner värdet...Ingen eller låg moms och tull....Bra för dig, men inte speciellt seriöst.

seasunaquarium.com i Bangkok har betydligt större sortiment men tyvärr hade dom inte linserna, därför blev det FS, som jag nu ångrar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...