Gå till innehåll

Ragmans Percula 120


Ragman

Rekommenderade inlägg

Då var perculat hämtat! kommer startas upp så snabbt som möjligt då mitt trigon kar ska hämtas imorrn. mange tack till dagens hjälte insats (christer, Mats, joakim, filip)

lägger upp en liten tom bild för att ha nått att börja med ;)

blir helt orginal utom ljuset som ej följde med. får starta upp det med 4st 39w t5or men kommer troligen bytas ut mot 2x150w mh med t5 och månledljus

post-4282-14468921341392_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kul Ragman

Har en i samma färg som jag håller på att fixa till, hämtade min i veckan behövdes ingen gympass efter den flytten.

största problemet för min del är att den saknar orginalskummaren, dock finns det några allternativ som jag tittar på.

Timo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer spara allt från det gamla karet.

Underbart!!. Då kan man kanske se hur det går med din Imperator å Blueface i framtiden då jag är riktigt inne på samma setup!. Kejsar-dåre som man är, Ne nu blir de sängen, Bastu+öl+hockey nu ikväll, gonatt!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då stötte vi på nästa problem.

båda aquabee 2000 pumparna hade brytna axlar och plasthöljet i dom var söndermalt.

misstänker att dom bara är att kasta.

så om det är nån som har aquabee 2000 pump som vill byta den mot en mycket fin aquabee 2000/1 pump med ny axel så hör gärna av er

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaha då kom de första missödena :(

nåt hände inatt så flertalet fiskar i ena förvaringskaret kolade :(

imperatorn som jag haft sen liten samt en lila rosa abborfisk, min fina coralbeauty. en av mina hepatusar, samt min blågula dvärgkejsare :(

inget trevligt bakslag att vakna upp till.

fyllde därför på perculat imorse till nästan hälften och slängde i resterande fiskar så inte fler ska dö bort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp det är en plastbalja som jag bara haft till akvariumen. abborfisken såg lite hängig ut igår. så jag vet inte om det är den som dött och tagit med sig de andra också :(

vet inte om händelseförloppet e så snabbt så en död fisk kan ta med sig alla utom clownerna som klarade sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja då har man fått i lite mer vatten nu. får väl ta resten när all sten och sand kommit i.

har dock ej bestämt mig än angående sanden, om jag ska köra med levande sand eller köra sån sorts kalksand så kalkhalten tydligen skulle hålla sig uppe. nån som har erfarenhet av sån sand ??

sen har jag ett problem också, jag vet inte hur skummaren ska sitta exakt på det. vilket håll pump insuget ska sitta samt vilket håll skummar utblåset ska va åt, så nån som har ett percula får gärna berätta hur den ska sitta

post-4282-14468921367553_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju även fråga dig och andra percula ägare om de har gjort några ändringar för att underlätta underhållet av pumpar o dyl, då det är väldigt svårt att komma bak i sumpen när man bara har tillgång från vänstersidan.

vilka pump alternativ som ni använder då jag inte har orginalpumparna som ska sitta där.

Och även andra ändringar som kanske gjorts i tex filterfacket längst till höger. var ju lite inne på att köra biopellets där men så fick jag höra att biopelletsen ska ha returen in till skummaren ? stämmer detta ?

hehe några frågor på en gång ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då stötte vi på nästa problem.

båda aquabee 2000 pumparna hade brytna axlar och plasthöljet i dom var söndermalt.

misstänker att dom bara är att kasta.

så om det är nån som har aquabee 2000 pump som vill byta den mot en mycket fin aquabee 2000/1 pump med ny axel så hör gärna av er

Det finns reservdelar att tillgå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns reservdelar att tillgå.

luften går givetvis att ställa men skummaren måste ju sättas ihop rätt och bilderna i manualen visar ju olika.

hehe reservdelar, är ju hela pumpen isf ;)

eftersom allt i den var trasigt o höljet i den var bortskrapat ända in till metallen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...