Gå till innehåll

Maxspect 170W LED?


djzimon

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Tack för alla som tipsade oss om Maxspect 170W! Det blir ett underbart vackert skimmer med denna belysning och korallerna verkar hittills gilla det. Många inställningsmöjligheter, smidig ramp med både tak- och "on tank mount" gör den enkel att lägga på plats. Hittills ser vi bara positiva saker angående denna ramp.

Frågan:

Vågar man ösa på med full effekt lika många timmar som man hade igång 2x150W mh?

Nu kör vi blåljus kl.9-10, semiljus (vitt + blått) kl.10-12, full effekt med hela rampen kl.12-15, semiljus igen kl.15-21, blåljus igen kl.21-23 och månljus hela natten. Vi har även igång GLO 2x39W T5 (ett blått och ett blålila) kl.10-15.

Någon som har erfarenhet av just denna Maxspect ramp?

För bilder och information:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=382042#post382042

Mvh Simon & Annika

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Två timmar på full effekt känns lågt.. Du borde kunna öka med en timme till åtminstone o Sen en timme till per vecka tills du är nöjd.

Tror du kan se på korallerna om dom skulle missgynnas av nya belysningen.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hejsan!

yes ska öka nån timme. Tycker att polyperna på vissa acroporor redan visar sig mera nu.

Tack för svar!

// Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej

Har tänkt att köpa en 170w till en Percula 120 ?

efter att ha väntat o väntat på att Triton ska få hem dessa ! skickad jag en fråga till Fish-street om de hade dessa på lager, tar ju bara 4 dagar med UPS hit upp, svaret var inte roligt att få !!!

>I also wonder if you have Maxspect LED Aquarium Lighting 170W (730$) in stock? For shipment.

>

>//Regards Timo

HI Timo,

And G2-170W is out of stock now, it have too many problem on the ballast, we do not suppose to order it

Thanks

Eric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har haft 2 ballastar med funktionsstörningar utav ca 75 sålda - problemet är lätt att åtgärda då drivern/ballasten är uppbyggd av plug-in modulkort och vi har utbytesmoduler.

Det är ett komponentfel i en serie av drivkort som orsakat problemen så att en av ljusslingorna slocknar ibland.

170wattare finns i lager på tisdag igen.

Ändrat av greger
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har haft 2 ballastar med funktionsstörningar utav ca 75 sålda - problemet är lätt att åtgärda då drivern/ballasten är uppbyggd av plug-in modulkort och vi har utbytesmoduler.

Det är ett komponentfel i en serie av drivkort som orsakat problemen och en av ljusslingorna som slocknar ibland.

170wattare finns i lager på tisdag igen.

Haha, 2 utav 75 och jag var en av dom 2. Ibland har man otur. Tack för bra och smidig service by the way.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror ju på vad du har för krav på tillväxt och vilka koraller du skall satsa på men det bör inte vara några problem så länge du placerar dom rätt.

personligen tycker jag det är ganska lite men sen kör jag närme 700W på mitt 340L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fattat att du gillar möet ljuse, men tror med lite smart ls placering så blir det riktigt bra!

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, blev ju nöjd med 110wCREE till mitt mollyhotell... ;)

Föresten varför skriver folk "ljuse" här??? Nån innegrej eller bara okunskap?? Har sett flera som gör det nu,...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Det var en dålig bruks ! har nu ställt in tider för de 3 olika ljusen, fick släcka alla 3 manuellt efter som ingen ska lysa just nu, hoppas de går igång imorgon då ? moonlight då ? hur går den igång eller är det full blåljus det ? står ju att det ska vara 4st små leds ?

MVH

Timo

Sorry såg nu att moonlight lyste HeHeHe det var för ljust i rummet ; )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Hur är det med ljudnivån på Maxspect ? Står i valet och kvalet om det blir en Maxspect 230 eller en Vertex Illumina sr900.

Mvh

Där är ett svagt luftljud från fläkten på maxspecten , åtminstone på 170w rampen jag sett live.. Inget störande dock. Normalt sätt låter annan teknisk utrustning till akvariet mer så ljudet försvinner i det hela..

Dock hade jag köpt vertexen om pengarna hade funnits , då den har roliga "funktioner" , men gissar att prisbilden är det dubbla typ dock.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...