Gå till innehåll

Länkar till handlare


Rekommenderade inlägg

Jag tror inte det är något problem med att verifiera detta. Blir det tveksamheter så kan nog admin titta på den ursprungliga registreringen. Zoopet har kört så i många år och just i detta hänseende så har jag inte upplevt samma som här när det gäller ris och ros om handlare.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det är mycket som hindrar att jag reggar mig som Lasse i Bohus... ;-)

Kärnfrågan är dock att man bör kunna utrycka sina erfarenheter av handlare här (inte pajkastning). Själv har jag tex blivit pålurad en kass skummare, fått ett salt som inte passade (eller snarare inte blivit informerad om dess brister), diverse konstiga råd och dessutom blivit oförskämt bemött. Allt detta när jag var nybörjare och litade helt på handlarens råd. Som tur var hittade jag andra trevligare handlare som ledde mig rätt utan att främst tänka på profiten (profiten har de nog med råge dragit in efteråt, eftersom jag återkommit som kund där jag blivit väl behandlad). Forumets regler förbjuder mig dock att nämna dessa handlare vid namn, både de bra och de mindre bra. Främst vill jag ju framhålla de bra så att fler beställer från dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

§3 "I många fall när en kund är missnöjd är det nog ändå så att felet ligger på kundens sida,......"

Den texten är olyckligt formulerad och borde skrivas om, det är bara en gissning från regelskrivarna att kunden har fel, men tänk om fläkten faktiskt var trasig och säljaren vägrar byta. (ja det har hänt mig, slitage enl säljaren.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kvitto, garanti(på prylar) och skötselinstruktioner(till levende) är det krav på. hur många följer det?

det är bl a detta som avgör om handlare är seriös, inte hur stor han är eller vilka märken han säljer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att det är mycket som hindrar att jag reggar mig som Lasse i Bohus... ;-)

Kanske det inte är men om du gör det bara för att kasta skit på en handlare så låt gå. Grunden är att kan man skriva anonymt så behöver man inte ta något som helst ansvar för det man skriver - står ens namn där så tänker man sig för några gånger innan man skriver.

Sen att det finns personer som missbrukar detta - det är en sak men den kan knappast bli sämre än vad det är nu. Det går ju redan att göra så nu. varför sker det inte nu och varför skulle det bli något reellt problem bara för man inför att alla sådana inlägg måste vara spårbara?

Det är också en intressant fråga om vem som är juridisk skyldig om det publiceras ett anonymnt inlägg här som är ärekränkande och som blir polisanmält.

Alternativet är att ha kvar punkt 3 men som sagt - då måste den följas.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

§3 "I många fall när en kund är missnöjd är det nog ändå så att felet ligger på kundens sida,......"

Den texten är olyckligt formulerad och borde skrivas om, det är bara en gissning från regelskrivarna att kunden har fel, men tänk om fläkten faktiskt var trasig och säljaren vägrar byta. (ja det har hänt mig, slitage enl säljaren.)

Om kunden köpen en picasso tryckare till sitt revkar , vems är felet då ? Kunden som inte fatta bättre eller handlarn som inte informerade , eller ens vet att kunden har ett revkar..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om kunden köpen en picasso tryckare till sitt revkar , vems är felet då ? Kunden som inte fatta bättre eller handlarn som inte informerade , eller ens vet att kunden har ett revkar..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kunden. Men om kunden får informationsbladet så bör det ju stå i det att fisken är ej lämplig i revkar.

Säljaren har enligt mig ingen skyldighet att kontrollera kundens miljö/akvarie för att bestämma över arter m.m. Vad kommer näst i så fall skall MC-handlaren kontrollera att kunden har vinterförvaring?

Kunden har stort ansvar!

Men i detta fallet så handlade ju om teknik och framförallt leverans! Beställer jag på en Webbshop för att de enligt webbshopen har varan i lager och bör kunna skicka omgående så räknar jag ju med det. Kan ju handla om mina djurs liv!

Får jag sedan inte tag i handlaren för att avbeställa och få tillbaka mina pengar så jag kan beställa av någon som har det i lager så blir det ju ännu jobbigare. Visst jag som kund kanske borde ringa innan beställning men som sagt står det att varan finns så räknar ju jag med det!

PS. Jag undviker i de flesta fallen att skriva något som ens kan uppfattas som negativt om en viss handlare för svaren får mig att bli mörkrädd!

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att man ska ha högt i tak:kram:

då är det svårare att säga ..... vissa handlare har fördelar på forumet

alla kanske inte tycker som mig ..... det är väl därför vi lär oss något nytt.

forumet är levande folk tycker olika, antar att moderatorer utses pga att dom gillar hobbyn, bryr sig inte om pengar, har empati för andra människor, spårar ur sällan, får vara en farsa men inte för sina barn utan för medlemmar som känner sig kränkta och dom är,:kung

Men negativ kritik brukar vända till positiv kritik efter ett tag, om man är aktiv på forumet. är man inte aktiv blir det mest negativt,

Vad vill vi forums deltagare vilja veta

självklart nyheter, foton, egna lösningar ..... vi är ju forskare:stjärna:

men det är ju alldeles för få inlägg .... självklart köper vi inte veckotidningar det är pinsamt o man är inte intresserad.

INTRIGER fy fan det är bäst (inte för mig:smiley9:) men man ser vilka trådar som har flest besökare och blir som en storbrand på ett par timmar.

ett bra sätt att släcka en brand är att i stället för att låsa tråden lås medlemmen utan att han får veta detta (inget är mer irriterande än inlägg som försvinner)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sak till

Alla skriver något av en anledning

Ex

varför var chips farliga vid fotbolls VM

varför ska man äta 6-8 smörgåsar

varför ska man ta sprutor... befolkningen kommer att utplånas .... tyvärr dog fler pga dessa sprutor ....... tyst........

På forumet finns massor av pakter

allt från vänner, tidigare förorätter, konkurens, status, varumärken, samhällsklass

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På forumet finns massor av pakter

allt från vänner, tidigare förorätter, konkurens, status, varumärken, samhällsklass

Jo visst är det så vår minsta gemensamma nämnare är ju "salt". Men jag har inget problem med munhuggeriet mellan konkurrenter eller försvar av vänner.

Men "tråden" som försvann var ju lite speciell, någon tyckte att man inte hade rätt att klaga på en säljare om man bara hade handlat engång m.m.

En som hävdade att det var mailproblem som var problemet, när jag skrev att jag tyckte det var löjeväckande så "tog det hus i h%&lvetet" första inlägget var ganska roligt(editerades kraftigt) och att sedan bli anklagad för att inte fatta blir ganska tragikomiskt. Speciellt när han hade missuppfattat minq inlägg som kritiska mot honom :)

Var bara kritiskt mot försvaret. Jag kunde inte trycka på svara i mailet så jag skiter i en orolig/upprörd/förbannad kund!

Jag är extremt tjockhudad och bryr mig inte vad en för mig okänd forummedlem tycker om mig eller om den/de angriper mig via personliga påhopp, men vi har ju samtidigt en tråd där det pratas om hur man skall få nya medlemmar att våga skriva!

Om en "ny" medlem skriver ett negativt inlägg mot en handlare efter strul blir påhoppad, kommer han fortsätta besöka forumet? Risken är ju att han/hon slutar besöka forumet och i värsta fall struntar helt i att starta.

Om det är OK vet i faen!

//Danielj (Tiahôlm(Kråkparadiset) nöjder nu Lasse)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...