Gå till innehåll

Tar min stellatus(tjej) livet av min ocellatus(kille)?


Lill-Burt

Rekommenderade inlägg

Har 2 scooter blennys som har levt tillsammans i flera månader nu...har haft ocellatusen i ca 1 år.båda äter artemia ur handen & båda har sett ut att vara i fin form.men för ett par veckor sen märkte jag att killen drog sig undan hela tiden..blev som jagad av stellatus.sen har den magrat & inte ätit lika bra mera.igår såg jag att stellatus bet sig fast i ocellatus & dom "bråkade?"

idag när jag kom från jobb ligger ocellatus helt stilla bara & stellatus lämnar den inte mycket i fred.ligger bredvid eller cirkulerar runt ocellatus.stellatus (röd,tjej)biter & håller även fast ocellatus...vad ska jag göra?ta ur nån ur karet?

har några filmer som jag håller på att lägga upp nu också.

tacksam för svar om nån upplevt någge liknande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du så lyft ur den ena, har du tur så kommer den klara sig.

Denna typ av fisk kan man sällan ha fler av i ett kar, dom kräver MYCKET plats isf.

Hane och hona av samma art fungerar. Funkar inte att blanda olika arter om man inte har ett kar på minst en kubik typ. Två hanar fungerar heller aldrig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag kan se så har du 2 hanar. Stellatutesen är inte en hona. En hona har en liten rund rygg-fena. Det är vad jag kan se en hane som håller nere sin främre fena bara och jag tycker det ser ut som det finns antydan till en lång fena som ligger utmed ryggen iaf.

Om så är fallet så förklaras aggron de har sins emellan.

Bifogar en bild på min hona.

Kollar man på din avatar så har du där en hane iaf.

post-4344-14468921585001_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag kan se så har du 2 hanar. Stellatutesen är inte en hona. En hona har en liten rund rygg-fena. Det är vad jag kan se en hane som håller nere sin främre fena bara och jag tycker det ser ut som det finns antydan till en lång fena som ligger utmed ryggen iaf.

Om så är fallet så förklaras aggron de har sins emellan.

Bifogar en bild på min hona.

Kollar man på din avatar så har du där en hane iaf.

Jävligt, jävligt tråkigt & synd.Hade med kameran & bild på ocellatus till akvariebutiken där jag köpte stellatus som jag ville ha hona av.även experter kan ta fel..det är tydligt.för butiken jag köpte den i är riktigt kunniga killar..han berätta om fisken & visade varför mitt exemplar som jag skulle köpa var en tjej (jag visste ju inte hur man skulle se det)

helt klart därför det inte funka men otroligt att de funka i flera månader & sen plötsligt bli bråk.

Gjorde dock det christer sa...pinan kort för han låg bara & flämtade nu den senaste timmen :( RIP

Tack för svar även av datrucka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...