Gå till innehåll

I senaste numret av Coral magasin


pwin

Rekommenderade inlägg

Senaste numret av Coral magasin är riktigt digert (130 sidor), med bl.a flera artiklar med temat spårämnen, totalt över 20 sidor, en riktigt grundlig genomgång med flera artiklar av olika författare.

Riktigt roligt är att en svensk Ted Bergström (Bioted Marine) sätter saltvattens Sverige på världskartan, med att ge sin syn på användandet av spårämnen i en av artiklarna.

Vidare i tidningen finns artiklar med temat "hållbar akvaristik" med reportage från bl.a. en kommersiell odlingsanläggning Sustainable Aquatics som sysslar med odling och uppfödning av fisk för att vår hobbys natur påverkan skall bli mindre. Imponerande vilka framsteg som görs på detta område, riktigt lovande för framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hellre säga stort grattis till Sveriges akvarister.

För det är väl till dem som tidningen är till för?

Svenska akvarister är nog ingen större målgrupp för tidningen, åtminståne om man ser hur otroligt lågprioriterade svenska prenumeranter varit hittills.

Det säkraste sättet är nog än så länge att köpa sitt ex. av Coral magasin i sin saltbutik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svenska akvarister är nog ingen större målgrupp för tidningen, åtminståne om man ser hur otroligt lågprioriterade svenska prenumeranter varit hittills.

Det säkraste sättet är nog än så länge att köpa sitt ex. av Coral magasin i sin saltbutik.

Blir man lurad på tidningen? Iom att du skriver "säkraste" så känns det inte som någon vanlig levförsening.

Anledningen till frågan är att jag kan tänka mig att prenumerera på denna.

Men får man inte tidningen så kan det kvitta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse fråga mig inte.. Men jag har haft 8:1 hemma länge.

Nya numret kanske inte officiellt har släppts än? Utan kanske bara skickats ut till dem som säljer tidningen för att den skall finnas på plats tills datumet då den släpps i butik. Inte vet jag utan tänker bara högt..

Edit. Om man läser på deras sida så är nummer 8:1 jan/feb nummret. Så det Ted är med i är mars/april

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir man lurad på tidningen? Iom att du skriver "säkraste" så känns det inte som någon vanlig levförsening.

Anledningen till frågan är att jag kan tänka mig att prenumerera på denna.

Men får man inte tidningen så kan det kvitta.

De jag har pratat med har fått ringa och tjata för att dom skall skicka tidningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligt, jag trodde att man alltid skulle få läsa alla artiklar i den tyska utgåvan (Koralle) först (som jag prenumererar på). Vet någon om Coral har börjat egenproducera artiklar som inte bara är översatta från Koralle. Eller det kanske Coral har gjort länge? Vore dumt att behöva prenumerera på båda tidningarna för att kunna läsa allt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...