Gå till innehåll

Var finner jag ställningar/bänk?


sebbe331

Rekommenderade inlägg

Hej,

Är på jakt efter mer info vart jag kan beställa ställningar/bänk till nytt akvarium eller få tips om vart man vänder sig för special bygge endast för mina mått.

(Karet har jag redan hemma så nu är det bara ställning/bänk som saknas)

Det skall givetvis vara en ställning eller färdig bänk som rymmer sump.

Vill helst inte åka till någon brädgård för att snickra ihop något halv dant själv.

Det roligaste vore att kunna hitta en vettig ställning som man sedan får klä

in själv med ljudisolering och dörrar osv men att man iafl får tag på

en färdig ställning.

*Många verkar bygga själva men alla har inte verktyg för att svetsa osv för att få det snyggt och riktigt :)

Mvh

Sebastian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tips! Dock verkar dom inte ha färdiga ställningar för mina mått, någon annan sida som du/ni kan tipsa om?

Tänkte ta mig till Stockholm i helgen, tror ni någon butik tex triton kan tänkas ha något vettigt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte hittar en bänk/ställning på PWSS som passar så tvivlar jag att någon annan har något stående som passar.

Blir nog till att specialbestalla då.

Kolla med triton om du ska dit, vill minnas att dom kan tillverka.

Vad är det för mått du är på jakt efter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en skitbra kapmaskin

samt ca 10000m profiler i lager

men det som är viktigast

jag gillar Aluminium

Jag visste ju att du var lite tokig... 1 mil aluprofil i lager? Jo, det vill till att du gillar aluminium :- )

Om man skickar en mycket märklig design sketch till dig, kan du komma med ett utlåtande på om det är hanterbart att bygga ställningen? (Varför frågar jag egentligen... Jag vet precis hur jag vill det ska se ut, men har inget på papper, och långt mindre en ide om hur man sätter ihop det till det slutresultat jag vill nå.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste ju att du var lite tokig... 1 mil aluprofil i lager? Jo, det vill till att du gillar aluminium :- )

Om man skickar en mycket märklig design sketch till dig, kan du komma med ett utlåtande på om det är hanterbart att bygga ställningen? (Varför frågar jag egentligen... Jag vet precis hur jag vill det ska se ut, men har inget på papper, och långt mindre en ide om hur man sätter ihop det till det slutresultat jag vill nå.)

B!

Det märkligaste stativet är till Astra

den var 4m fast rund

samt att man inte fick ha med sig ens ... sina kalsingar in i lokalen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste ju att du var lite tokig... 1 mil aluprofil i lager? Jo, det vill till att du gillar aluminium :- )

Om man skickar en mycket märklig design sketch till dig, kan du komma med ett utlåtande på om det är hanterbart att bygga ställningen? (Varför frågar jag egentligen... Jag vet precis hur jag vill det ska se ut, men har inget på papper, och långt mindre en ide om hur man sätter ihop det till det slutresultat jag vill nå.)

B!

Jag är inte tankeläsare

så kläm ut lite matnyttig info

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska försöka plita ihop något och dra iväg ett pm till dig i nästa vecka. Jag har sagt att jag ska peta ihop något i över ett halvår, så förvänta dig inte för mycket, jag har lite svårt med motiveringen, när jag vet att det dröjer än, innan jag kan beställa...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...