Gå till innehåll

Dykning?


Notna

Rekommenderade inlägg

Tack för att du tog dig tid att läsa ett så långt inlägg ;)

Det är väldigt roligt att dyka med andra, det är nog den största anledningen till att vara aktiv i en klubb (jag ligger tyvärr på latsidan just nu). Beroende på hur gammal du är kan det vara värt att kolla om det kanske finns någon student-dykarklubb eller så också, skönt att ha lite folk i ens egen ålder iaf (Jag började helt ensam när jag var arton, alla var 30 eller äldre i kursen, men lärde snart känna några i min egen ålder på klubben).

Om du ska välja, kolla gärna på deras hemsidor och hur aktiva dom är med utfärder och om dom har lokal och fyller luft. Du tjänar bra på att vara med på allt det!

Hoppas du kommer fastna! Det kan bli (behöver inte) dyrare än reefing hobbyn men det är värt det, särskillt när man börjar slappna av och njuta av varje dyk :)

Lycka till! PMa gärna eller posta här om du har några frågor om vad som helst, ibland kan dykarna.nu bli lite väl grötigt när någon ny ställer frågor. Och inga frågor är dumma!

Ett tips inför kurs är också att läsa litteraturen innan lektionerna, oavsett vilken organisation det är kommer den troligtvis vara pedagogiskt upplagd och nybörjarvänlig. PADI har massa bra uppgifter man kan göra i böckerna för att lära sig räkna på tabeller och förstå hur kroppen påverkas av djup och kvävehalter. Ju bättre förberedd du är desto mer kan du få ut av lektionerna (istället för att spendera dom med att lära dig grunder kan du ställa frågor och fördjupa dig lite), men ta även hänsyn mot de andra eleverna såklart. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dykning är en helt underbar hobby, tyvärr har dykning för mig blivit föknippad med jobb så det blir aldrig att man sportdyker längre. Men har funderingarna på att ta en resa till Filipinerna, har haft mina absolut bästa dyk där fast det har varit jobbarn... Helt underbara förhållande och mycket att titta på.

Herr Green måste ge beröm för bra inlägg med mycket och bra fakta för en nybörjare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Johan, jag försöker bara dra mitt strå till stacken :) Visst vore det fantastiskt om man alltid fick den hjälp man behövde?

Jag sitter för övrigt med som studentrepresentant i Svenska Vetenskapsdykarkommitteen (hur fasen stavas det egentligen? det får man aldrig lära sig...) och försöker hjälpa dykande studenter därigenom.

Som sagt, finns det några funderingar så skriv dom gärna här, ska försöka hålla koll på tråden.

Dykning är den salta hobby jag känner att jag har koll på av dom jag har iaf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...