Gå till innehåll

Någon färgglad bläckfisk i miniformat?


MathiasH

Rekommenderade inlägg

Hej,

Vad för olika bläckfiskar i miniformat finns det att köpa?

Jag vill minnas en jag såg i Cypern när jag snorklade, den var inte större än en tennisboll och den var av en blå fin färg jag aldrig sett tidigare. Vore kul om man kunde hitta något liknande till ett akvarium, självklart om det går så kommer jag anpassa akvariet, livet efter bläckfisken så att inga djur lider eller dör i onödan och bråkar osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

rätta mig om jag har fel, men vill man verkligen ha en bäcksprutare i akvariet, kan föreställa mig att du kommer ha jobb med att hålla vattnet rent, men jag håller med dig om att det hade vart kul att ha

Haha, glömde helt bort att dom sprutar bläck när de försvarar sig^^

Tror jag hoppar över ännu en annorlunda idé av djur till mitt akvarium.. Men som du sa, visst vore det kul att ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sök på cuttlefish. Där har du små bläckfiskar som också går att köpa odlade. Lever dock inte så länge och du får nog förbereda dig på att anpassa karet till en bläckfisk och inget annat.

Även då en utmaning antar jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, glömde helt bort att dom sprutar bläck när de försvarar sig^^

Tror jag hoppar över ännu en annorlunda idé av djur till mitt akvarium.. Men som du sa, visst vore det kul att ha.

Bläcket är inget problem om du har en överdimensionerad skummare. Om du vill ha en 8-armad så finns Octopus mercatoris. Dom blir ca 12 cm (huvudet ca 5 och armarna 5-8 cm) och man kan ha flera i samma kar om dom växer upp tillsammans. Går även att ha tillsammans med vissa fiskar.

Vill du ha en 10-armad sök på Sepia bandensis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...